[Php4] Outgoing email loggen

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28
Als tijdelijke oplossing moet ik op een machine loggen wat er dmv php aan email verzonden word. In principe ben ik al blij als ik weet 'welke' file het doet, dus zoek ik zelf wel uit welke gebruiker het was.

Als workaround had ik bijvoorbeeld verzonnen de email (dmv php.ini) te laten komen vanaf $filename@servername.com, ik weet alleen niet of (en zo ja welke) variabelen ik in php.ini kan gebruiken en hoe. Ik kan dit niet vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het makkelijkst aan kan pakken?

offtopic:
Ik weet dat php als cgi-module draaien makkelijk is voor zulke dingen, maar moet 't even zo aanpakken.

De mailserver is postfix, php is 4.3.1.

Iemand een idee?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Ik neem aan dat het gaat om de php scripts die mensen bij jou hosten?

Kun je de php scripts niet aanpassen dat ze via een lokale mailserver moeten verzenden, en dan die lokale mailserver laten loggen? Op die manier kun je heel veel controle uitoefenen op de mail die gestuurd wordt (virusscannen, domeinen filteren, loggen, etc).

• jep
Dat doe ik, maar ik wil in 't from field van de via php verstuurde mailtjes geen httpd@servername maar filename.php@servername. Just for research. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk was het uitgaande email verkeer via php op 1 of andere manier op dat niveau te loggen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

Als je die scripts kan aanpassen lijkt het me verder manual werk?
PHP:
1
mail($email,$subject,$content,"X-Sender-File: ".__FILE__."\r\n");

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• jep
Nee, dat kan niet. Het bron-probleem is al opgelost, maar ik zou dit toch graag willen weten. Ik dacht aan een oplossing in php.ini, maar dan moet 't wel kunnen. :)