Toon posts:

Hardware veilig verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een PQI Traveling disk gekocht als je deze in je pC drukt heb je de optie veilig verwijderen. Nu heb ik zo dat ding er zo uitgetrokken zonder die optie te gerbruiken. Nu doet mn PQI traveling Disk niets meer.

Is dit veilig verwijdern nu zo belangrijk dat het mn Traveling disk aan stront kan helpen of had ik gewoon al een kapotte traveling disk.

Zijn er mensen die hier meer ervaringen mee hebben

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

Reptile209

- gers -

Mwah, in principe is dat alleen bedoeld om de read/write buffer te flushen en dus gegevensverlies te voorkomen. Als er bewegende delen in zitten, worden die netjes in een parkeerstand gezet. Maar buiten dat soort dingen gebeurt er volgens mij niets...
Kaduuk dus?

edit:
http://www.supermediastore.com/pqi-travelling-red.html voor wie zo'n ding ook niet kent :).
Geen bewegende delen in een flash-kaart -> ik hou het op stuk. Probeer 'm nog ff in een andere PC!

[ Voor 29% gewijzigd door Reptile209 op 26-05-2003 19:01 ]

Zo scherp als een voetbal!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 15:06

megaleo

Special member

Nou naar mijn weten kun je dat ding er gewoon uittrekken. Doe ik ook regelmatig met m'n pendrive. Kheb niet altijd zin om nog ff op "Hardware veilig verwijderen" te drukken. :P
Wel ff opletten dat je hem op dat moment niet gebruikt. Dat dan weer wel. ;)

• Falco00
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 21:09

Falco00

(Busy)

Ik heb dezelfde, trek het ding ook gewoon eruit onder win98/winxp/linux/macos, ding werkt nog altijd. Heb wel een keer een corrupt bestand erop gehad, misschien is het toch beter om het veilig te verwijderen.

Je kan eens proberen het ding leeg te maken met UMSD utility.

You fish on your side, I'll fish on my side, nobody fish in the middle

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruikte hem niet op dat moment. ik trok hem er gewoon uit en toen deed tie niks meer (op een paar pcs geprobeer) IK heb er gelijk 2 gekocht die andere doet het nog ((dies voor mn broertjes verjaardag) maar ik ben niet van plan elke keer als hij dat ding uit de pc trekt dat tie dood is dr zit een samsing geheugen chip is , ik dacht dat samsung en goed a-merk was

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

Reptile209

- gers -

Als je 'm nu inplugt, detecteert je OS dan nog dat het ding wordt aangesloten, of moet ik "deed tie niks meer" wel heel letterlijk nemen? Niet gedetecteerd: terug naar de winkel, wel gedetecteerd: is er een formatteer/diagnostiek progsel voor dat ding?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
leeg maken wil niet de pc ziet hem niet eens er brand geen lampje niks hard stikke dood

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 15:06

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 19:21:
leeg maken wil niet de pc ziet hem niet eens er brand geen lampje niks hard stikke dood
En op een andere USB-poort? Of andere PC?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 19:17:
ik gebruikte hem niet op dat moment. ik trok hem er gewoon uit en toen deed tie niks meer (op een paar pcs geprobeer)..8<.
Volgens de site: * Plug & Play and Hot-Swappable Supported

Dus aan 't 'er gewoon uittrekken' zal 't zeker niet liggen.

Maar wat natuurlijk wel gewoon kan, is dat je misschien onbewust een ESD op de plug hebt losgelaten. (ESD = Electro-Static Discharge oftewel ontlading van statische electriciteit :| )

Daar kan electronica bar slecht tegen...

Verwijderd

het filesystem is simpelweg vernaggeld. Meestal kun je de drive dan nog wel opnieuw formatteren.
Pagina: 1