Toon posts:

probleem met smoothwall in combinatie met usb modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met smoothwall in combinatie met een usb modem en voor die usb modem heb ik een usb----->pci kaart.
ik wil internet delen met een router dmv een oude computer waar ik smoothwall op geinstaleerd heb, omdat smoothwall wel usb modems ondersteund.
alleen wil dit niet werken, als ik smoothwall opstart met usb kaart en usb modem in de computer
krijg ik de volgende foutmelding:

usb_control/bulk_msg: timed out

ik hjeb smoothwall overnieuw geinstaleerd: geen resultaat
ik heb de benodigde driverfile van de modem mgmt.o geupload: geen resultaat.

pc specs:
p1 100 mhz
8 mb-ram
realtek netwerkkaart (die wel werkt)
edimax usb 2.0 pci card

weet iemand wat hier de oorzaak en de eventuele oplossing van/voor is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 18:46 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Linux USB 2.0 ondersteuning is niet je van het, maar het wordt wel beter. Ik weet niet wat voor kernel er met smoothwall meekomt, waarschijnlijk 2.4.18 zoals alle standaarddistro's tegenwoordig, maar waarschijnlijk ondersteunt ie EHCI slechter dan de laatste linux kernel dat op dit moment doet.

verder zijn USB modems altijd een bron van problemen, ik heb dan liefst ook altijd of een PCI geval met eigen intelligentie, of een extern serieel ding wat AT commandos spreekt, die werkt altijd.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
welke modem is het, want smoothwall ondersteunt maar een beperkt aantal USB modems, en idd. vindt ie USB 2.0 PCI niet zo leuk. Check de site voor de modems

Compromises are for the weak

Verwijderd

Topicstarter
het is een alcatel speedtouch usb modem, en ja die wordt ondersteunt door smoothwall. ;)