Toon posts:

[Domein] Hostheader doorlink mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domeinnaam + webspace geregistreerd en in gebruik bij bedrijf A.
Wegens omstandigheden en nieuwe ontwikkelingen heb ik een nieuwe domeinnaam geregistreerd bij bedrijf B. Ik heb in de aanvraag aangegeven dat de nieuwe domeinnamen mogen "doorlinken" redirecten naar de domeinnaam (+ webspace) bij bedrijf A. Nadat dit administratief verwerkt en geactiveerd was bezocht ik mijn nieuwe domeinnaam (geregistreerd bij bedrijf B ) en zag tot mijn schrik dat ik naar de hoofd-reclame-pagina van bedrijf A werd gestuurd.

Ik heb ze gemaild en gevraagd waarom dit was, ik kreeg de volgende reply:
Het domein www.(naam).nl draait als hostheader domein. Dit betekent dat de
webserver uw verwijzing niet herkent. Er zijn in principe twee oplossingen: het
toevoegen van de betreffende naam aan onze webserver, wat een extra account
zou betekenen en dus ook extra kosten of het verhuizen van het domein naar
onze DNS wat in verhouding minder kost.

De verhuizing kunnen we eventueel overnacht uitvoeren, zodat morgenochtend
alles bereikbaar zal zijn.
Houd die man mij nou voor het lapje of kan een verwijzing in de vorm zoals hierboven beschreven echt niet?
Mag dit wel trouwens?

Verwijderd

Als ik je goed begrijp kan bedrijf a gewoon dat domein in hun apache of iis conf zetten. Dus het kan wel degelijk. Misschien is hun policy dat ze dat niet willen, dat zou best kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 18:38:
Als ik je goed begrijp kan bedrijf a gewoon dat domein in hun apache of iis conf zetten. Dus het kan wel degelijk. Misschien is hun policy dat ze dat niet willen, dat zou best kunnen.
Mmmmm hun policy, ik kan wel het omgekeerde terug vinden in de FAQ:
Kan ik mijn domeinnaam laten verwijzen naar
een bestaande site bij provider X?
Ja. Let er overigens op dat het soms niet mogelijk is om een domeinnaam direct naar een bestaande site te laten verwijzen, omdat de webserver de domeinnaam niet herkent. Site by Site kan in dat geval altijd een redirect opzetten zodat uw site toch onder uw domeinnaam bereikbaar is. De domeinnaam zal dan echter niet in de lokatie-balk van de browser blijven staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 18:42 ]