[winme] restictie op speletjes en/of mappen

Pagina: 1
Acties:

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb al even gezocht en gedownload.
windows access manager 4.6

Maar ik kon nog niks vinden waarmee ik bepaalde programma's op slot kan zetten voor anderen.
Gaat om mijn download mappen en dat een paar exe bestanden niet uitgevoerd worden zonder b.v. een wachtwoord.

het gaat vooral er om dat die programma's niet uitgevoerd worden.

Verwijderd

Dan ga je met 2 accounts werken en zet je op ieder bestand of map die je afgeschermt wilt hebben een permissies of deny recht, zodat als die gebruiker ingelogd is de rechten niet heeft om een Read and Execute uit te voeren... Misschien wel een idee?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 22:51:
Dan ga je met 2 accounts werken en zet je op ieder bestand of map die je afgeschermt wilt hebben een permissies of deny recht, zodat als die gebruiker ingelogd is de rechten niet heeft om een Read and Execute uit te voeren... Misschien wel een idee?
Maar volgens mij is dat niet mogelijk met WinME, aangezien WinME niet goed overweg kan met NTFS.

TS: ik denk dat je hiervoor windows 2000 of xp moet gaan draaien en dan op NTFS installeren. Dan een paar accounts aanmaken, en dan de hele hap beveiligen

Verwijderd

Klopt ja... ME heeft geen NTFS ondersteunen. Zoals DoRRon al zei, moet je overstappen naar 2000 of XP of anders...? Ik weet het niet?

Verwijderd

'Vroeger' gebruikte ik PGP (Pretty Good Privacy) onder Win98 om dat soort dingen te doen, misschien een optie ? hier een adresje http://www.pgpi.org/

Verwijderd

Je hebt programma's waarmee je partities/harddisken en mappen kun encoderen met een paswoord (al sinds Dos 4) om toegang te belemmeren voor specifieke personen. www.download.com / www.tucows.com zullen vast wel modernere varianten in de aanbieding hebben...

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PGP is meer om bestand te coderen.
Maar het is gewoon een prgramam wat ik wel gebruik, maarn eit wil dat anderen daarmee om zitten te rotzooien.

geloof dat:acces controle het wel is alleen dat is een demo.

Verwijderd

De reden dat ik PGP als optie aangaf, is het onderdeel PGPdisk.
Hiermee kun je (ook) een mountable bestand aanmaken.
Heb 't even gecheckt ...
De freeware versie (http://www.pgpi.org/products/pgpdisk/) installeren,
dan in een explorer rechtsklikken en een nieuw pgpdisk-volume aanmaken.
Hierbij helpt 'de wizard' met grootte, passphrase, gewenste driveletter etc.
Pagina: 1