Ik heb hier een probleem met mijn wlan (802.11b).
Ik heb:
1 Sweex AP
2 Laptops met WLAN kaartje.
1e laptop kan gewoon internetten / andere computers zien op het netwerk.
2e laptop geeft aan dat er verbinding is (winxp) alleen ik kan niet internetten en zie geen andere computers op het netwerk. IPadres inc subnetmask ed staan goed ingesteld. (192.168.0.x) Ook zie ik dat ik alleen maar packets verstuur en niet ontvang.
Ik kan ook geen andere machines pingen op het netwerk of de laptop pingen vanaf andere computers. Ook op het AP zie ik dat de laptop geconnect is?!
Heb het wlan kaartje al een aantal maal opnieuw geinstalleerd en ook het AP heb ik gereset maar dat hielp ook niet.
Khoop dat het een beetje duidelijk is
het heeft wel gewoon gewerkt in deze setup
Ik heb:
1 Sweex AP
2 Laptops met WLAN kaartje.
1e laptop kan gewoon internetten / andere computers zien op het netwerk.
2e laptop geeft aan dat er verbinding is (winxp) alleen ik kan niet internetten en zie geen andere computers op het netwerk. IPadres inc subnetmask ed staan goed ingesteld. (192.168.0.x) Ook zie ik dat ik alleen maar packets verstuur en niet ontvang.
Ik kan ook geen andere machines pingen op het netwerk of de laptop pingen vanaf andere computers. Ook op het AP zie ik dat de laptop geconnect is?!
Heb het wlan kaartje al een aantal maal opnieuw geinstalleerd en ook het AP heb ik gereset maar dat hielp ook niet.
Khoop dat het een beetje duidelijk is
het heeft wel gewoon gewerkt in deze setup
[ Voor 4% gewijzigd door datwainer op 26-05-2003 18:26 . Reden: iets toegevoegd ]
Under Construction