[WLAN] Probleem

Pagina: 1
Acties:

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Topicstarter
Ik heb hier een probleem met mijn wlan (802.11b).
Ik heb:

1 Sweex AP
2 Laptops met WLAN kaartje.

1e laptop kan gewoon internetten / andere computers zien op het netwerk.
2e laptop geeft aan dat er verbinding is (winxp) alleen ik kan niet internetten en zie geen andere computers op het netwerk. IPadres inc subnetmask ed staan goed ingesteld. (192.168.0.x) Ook zie ik dat ik alleen maar packets verstuur en niet ontvang.

Ik kan ook geen andere machines pingen op het netwerk of de laptop pingen vanaf andere computers. Ook op het AP zie ik dat de laptop geconnect is?!

Heb het wlan kaartje al een aantal maal opnieuw geinstalleerd en ook het AP heb ik gereset maar dat hielp ook niet.

Khoop dat het een beetje duidelijk is

het heeft wel gewoon gewerkt in deze setup

[ Voor 4% gewijzigd door datwainer op 26-05-2003 18:26 . Reden: iets toegevoegd ]

Under Construction

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Staat je ESSID goed en hoe zit het met je WEBKEY en het kanaal ?? van die 2e laptop ik denk dat je het daar moet gaan zoeken.

Verder moet je er even bij zeggen welke laptops je gebruikt. Wat gebeurt er als je de kaaartjes uitwisselt.

Doet dat kaartje wat het in de 2e laptop niet doet het in de 1e laptop wel ? (dat niet gewoon dat kaartje is doodgegaan)

Wat is de rede dat het niet meer werkt ? (spontaan / reinstall /iets anders /defect )

[ Voor 20% gewijzigd door raymonvdm op 26-05-2003 22:03 ]

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Topicstarter
Alles is hier gewoon nog "open" <laat ik het eerst zo ff aan de praat krijgen voordat ik die beveiliging erop gooi :) >

Laptop 1: Compaq evon150
Laptop 2: Asus l3000c oid <- probleem

Heb net de kaartjes verwisseld. Alleen het kaartje van de compaq ziet in de asus wel een ap alleen wil er niet op connecten. Terwijl hij dit met de oorspronkelijke kaart wel deed. De asus kaart doet het wel gewoon in de compaq.

Het rare is ik heb echt totaal niets veranderd. Savonds mn laptop uitgezet, sochtends weer aangezet en pats boem "probleem" :S HTH

Under Construction