[ACCESS] Database defect: onjuiste machtiging? *

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:21

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Vriendelijk verzoek om hulp ;)...

Ik als Access n00b was superblij met m'n eigen CD database die grandioos werkte totdat ik er een fatsoenlijke beveiliging op wou zetten. Ik heb met de wizard beveiliging op gebruikersniveau gedaan en 2 gebruikers aangemaakt namelijk 'beheer' en 'inzien' op beheer zit een password en inzien is ontdaan hiervan.
Alles leek goed te werken totdat ik het hele zaakje getest heb en nog iets aan de beveiligingsinstellingen heb zitten klooien. Na het afsluiten geeft nu elke PC de melding "U heeft niet de juiste machtigingen voor het object Z:\Listing.mdb. Laat de systeembeheerder of de persoon die het object heeft gemaakt, de juiste machtiging voor u instellen".
Laat ik nu net beiden zijn :D, dus ik vol goede moed dat ding proberen te openen maar op geen enkele manier krijg ik dus enigszins iets te zien om m'n database te redden. Weet iemand hoe ik dit probleem heb verkregen en hoe ik het op kan lossen :'(, ik zou het verschrikkelijk vinden als dit verloren zou gaan...

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

probeer eens je database te openen
met de shift toets ingedrukt ;)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ewm zover was ik als n00b ook al gevorderd, ook via Bestand->Openen->Exclusief openen wil het niet werken :(

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35

xos

Geen idee of dit zo werkt maar heb je een system.mdw aangemaakt op je computer? In dat geval kan je misschien je database redden door tools -> security -> workgroup administation de rechten te modificeren.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Titel iets minder scheldend gemaakt ;).

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tip: maak altijd reserve kopiën als je met acces werkgroepbeheer gaat werken!! Want deze doet soms nogal vreemd...

Maar jij kan als oplossing een nieuwe database openen en dan alle objecten importeren uit die andere (listing.mdb dus). Nu heb je dezelfde, alleen zonder beveiliging. Maak hier een kopie van en ga opnieuw kloten met de machtigingen enz..

sucses ;)

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ik heb geprobeerd wat webbe zei maar dit ga nogsteeds dezelfde foutmelding over de machtigingen. Het vreemde is hij heeft gewoon een backup zelf ervan aangemaakt dus ik dacht dat zit wel snor, niet dus...

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je hebt je originele system.mdw gewijzigd. Dit had je niet moeten doen. Deze staat onder c:/program files/microsoft office/office volgens mij. Zorg dat je van iemand deze origineel krijgt en zet em terug.

Als je dan weer opnieuw gaat kloten met beveiligingen dan moet je dit in een ander bestand (.mdw) doen. Dus ff een kopie van system.mdw maken. Acces moet je dan wel toekennen hieraan. Dit kun je weer doen met het bestandje MS Access Werkgroepbeheer.exe Staat ook onder die map

succes ermee
Pagina: 1