Invalid IP payload lenght

Pagina: 1
Acties:

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 14:25

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
IP Payload length: 1 bytes. This is less than the minimum size permitted for the first fragment.
Source IP address: 172.20.40.47.
Destination IP address: 172.20.41.75.
Protocol: ICMP.
Minimum IP Payload size permitted for TCP packets is 16 bytes and for UDP/ICMP/IGMP is 8 bytes.

Kan iemand mij vertellen wat hier het probleem kan zijn? Ik zit in een netwerkje van ongeveer 300 man en ik krijg om de 5 minuten wel zo'n melding binnen. Volgens mij heeft het niet echt veel effect ofzo, maar het zou leuk zijn als ik wist wat hiermee bedoeld wordt.

Bij voorbaat dank.

Sig was TE oud!!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Stiertje schreef op 26 May 2003 @ 18:05:
[...]en ik krijg om de 5 minuten wel zo'n melding binnen. Volgens mij heeft het niet echt veel effect ofzo, maar het zou leuk zijn als ik wist wat hiermee bedoeld wordt.

Bij voorbaat dank.
Volges mijn heeft het ook niet zoveel effect als jij niet vertelt waar je die melding binnenkrijgt. Zijn het kaboutertjes die briefjes onder de deur door schuiven? Of zijn het klopsignalen in morse? Of komt het misschien op je beeldscherm te staan? Het zou leuk zijn als je vertelde in welk verband je deze melding krijgt of welke applicatie 'm genereert. Misschien dat er dan iemand een zinnig antwoord kan geven.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 14:25

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
LOL, sorry.

De melding wordt gegenereerd door mijn firewall. Ik gebruik Norton Personal Firewall en die laat excact 10 minuten na elkaar deze melding zien in zijn log. De firewall blokt vervolgens vrolijk het pakketje, maar 10 minuten later komt er weer een melding.

Het si dus gewoon zo dat ik om de 10 minuten een pakketje van een andere computer op ons netwerk krijg en dat mijn firewall daarover begint te klagen. Op zich niets wereldschokkends, maar ik wilde gewoon weten wat het probleem zou kunnen zijn op de zendende computer.

Sig was TE oud!!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Zet NPF even uit en installeer een sniffer, bekijken dan het verkeer eens (met name dat ICMP pakketje).
Wellicht dat je dan wat meer weet over wat voor pakket het is.

Omdat het zo regelmatig is, zal het wel een logische verklaring hebben :)

[ Voor 15% gewijzigd door Predator op 26-05-2003 19:22 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Het eerst wat bij mij op komt is de kreet MTU. In theorie zou het zo kunnen zijn dat een PC met een grote MTU waarde een pakket verstuurt via een component met een kleinere MTU waarde. Deze laatste zal het te grote pakket in 2 delen knippen en vervolgens zou het 2de pakket een dergelijke foutmelding kunnen veroorzaken.