Toon posts:

Telenet modem aan 5mb/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis zo een waarschijnlijk wel bekende telenet motorola modem en toen ik telenet hier voor het eerst liet installeren had die installateur een patch gedownload van de een of andere telenet server waardoor mijn modem een normale speed had van 5mb/s. :)
Na een stroomuitval was dit spelletje echter gedaan en liep mn modem dus weer op normale speed. :(
Nu heb ik ff gedacht en mits dit toch gewoon modem instellingen zijn is dit niet mogelijk om zelf zo'n patch te schrijven? Het is toch je modem die je limiet bepaalt want overschreid je je download limiet dan vertraagd hij. Het moet dus mogelijk zijn om die instellingen dus ergens te vinden en manueel aan te passen, of niet?

Verwijderd

Heb ook telenet, en ze blokkeren je gewoon via hun servers hoor. Of ik moet er goed naast zitten :p

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:36
Uh... Het is niet jouw modem die jouw downloadlimiet bepaalt hoor...

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet over het downloadlimiet hoor maar over je speed want normaal kan zo'n modem stukken rapper maar dit zijn slechts beperkingen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:30

Predator

Suffers from split brain

OH -> IT

Ik neem aan dat je 5Mbit bedoeld ?
Wat is volgens jou dan normale speed ?

5Mbit is de normale speed, en de smallband limiet wordt geregeld vanuit de centrale en daar kan jij niets aan doen.
Sterker zelfs, daar mag jij niets aan doen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Telenet bepalat die downloadsnelheid...
Heb meegewerkt aan de zomertour, en heb een weekje of 6 de dubbele snelheid gehad van normaal, en dat werd in Mechelen ingesteld...

• gunnie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02-2023
de normale snelheid van de nieuwe telenet modems ligt op 4Mbit , de mijne doet er nog 10Mbit is er dus nog eentje van de oude garde :D

Bass how low can you GO

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Je modem bepaalt idd de downloadsnelheid
Want de nieuwe docsys modems werken @ 4 mbit
de oude theoretisch @ 10 mbit

Maar ik denk echt niet dat je zelf iets kan veranderen, en ik denk ook echt niet dat die installateur een patch heeft geïnstalleerd.
Ik zal eens navragen of er wel zo een patch bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
De mijne is ook nog op 10 Mbit ingesteld nog zo'n goeie ouwe motorola.
Maar wanneer die installateur die patch downloade ging et wel stukken sneller dan nu!
Ik had een max ping van 10 in een game en downloade van een redelijke server aan een aantal mb/s :s nu dus niet meer.
Ik denk echt niet dat dat werd geregeld vanuit de centrale hoor. Kan natuurlijk wel zijn hoor. Maar ik versta dan niet hoe dit kwam dat ik met de installatie van die patch zoveel sneller kon surfen.

Verwijderd

De mijne doet het ook aan 10 Mbit, maar ik heb een Toshiba. Kan je niet eens een mail sturen naar de telenet helpdesk voor wat hulp te vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet in feite niet of het toegelaten is om zo te surfen want waarom zouden ze anders niet iedereen zo snel laten surfen? Zou toch goeie reclame zijn! :d

• gunnie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02-2023
als je nu een 10Mbit modem hebt kunne ze normaal niets doen om je trager te laten gaan, dus maar hopen dat je modem nooit kapot gaat en je er een 4Mbit voor in de plaats krijgt :)

Bass how low can you GO

Pagina: 1