Toon posts:

[Access] Totalen optellen in rapport

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem in Access.

Ik heb een rapport gemaakt met verschillende artikels erin. Die artikels kan je een aantal dagen huren, dus daar komt een totaal van. Bijv. 220 euro x 4 dagen is 880 euro.

Maar nou kan je ook op 1 faktuur meerdere dingen bestellen, dus die totalen die je hebt moeten opgeteld worden. Ik heb alleen nergens een veld staan waar ik in zet dat ik meerdere artikels heb. Dat lijkt me ook niet nodig.

Heeft iemand een idee hoe dat moet? Dit heb ik al geprobeerd, maar dat werkte niet, =SOM([Totaal])

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Greetz, TheVilla

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Ga eens kijken bij sorteren en groeperen
van je rapport daar moet je zeker 2 elementen zien staan
Factuurnummer oplopend
Artikelnummer oplopend
Dan bij de voettekst van je artikelnummer
=Som([PrijsProduct])
>> Totaal van ieder Artikel op je factuur.

en dan nog eens bij de voettekst van je factuur
=Som([PrijsProduct])
>> Totaal van alle artikels op je factuur

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen,

bedankt

Verwijderd

Snap er nog geen ruk van.... :S

Je moet het Aantal Producten * de Prijs Product dan heb je Totaal.

Daarna alle Totalen + nog een getal (aparte prijs) optellen.

Hoe doe je dat, ik krijg al een fout als je dit hierboven intikt met Prijs Product. #fout.

Verwijderd

klein voorbeeldje als het nog niet lukt:
http://users.skynet.be/usr/voorbeeld.mdb

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zoals je hier kunt lezen: FAQ Forumgedrag - Not-done zien we liever niet dat je je topic binnen 24 uur opnieuw onder de aandacht brengt. Zou je hier voortaan aan willen denken? :)

Verwijderd

Topicstarter
In mijn rapport heb ik alleen koptekstfactuurnummer staan, voettekst factuur/artikelnummer heb ik er niet bij staan. Kan ik dat er op 1 of andere manier bijzetten?

Sorry dat ik te snel reageerde, maar ik moet het echt weten, is heel belangrijk.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:00

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 21:04:

Sorry dat ik te snel reageerde, maar ik moet het echt weten, is heel belangrijk.
Ja, en dat roepen 70.000 andere tweakers met problemen ook :( :(
Als het zo belangrijk is dan huur je er maar iemand voor in, en die betaal je daarvoor. Hier gelden toch enige normen en waarden voor elkaar, en daar heb je je maar aan te houden, zeker als je geholpen wenst te worden.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 26 mei 2003 @ 21:17:
[...]

Ja, en dat roepen 70.000 andere tweakers met problemen ook :( :(
Als het zo belangrijk is dan huur je er maar iemand voor in, en die betaal je daarvoor. Hier gelden toch enige normen en waarden voor elkaar, en daar heb je je maar aan te houden, zeker als je geholpen wenst te worden.
Oke bedankt, dan kan ik dat gaan proberen. Maar ik denk toch niet dat ik iets heb aan zo'n off-topic antwoord, wij hebben hier bepaalde regels, zou je je daar in het vervolg aan kunnen houden?

Dank je.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35

xos

Nou nou maar om ontopic te gaan. Wat jr3 je ook al zei is zet gewoon een veld op je rapport. Zet hierin als waarde =Som([veldnaam welke je wilt optellen]) bij control source. Ik heb dus een engelse versie

Een compleet voorbeeld dan:

=Sum([jul])/Sum([Total Of inc nummer])

Hier tel ik dan het aantal in de maand juli gedeelt door het totale aantal.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus =som([tekst59]) erin zet dan krijg ik #Fout. Ik zet 'm in de paginavoettekst.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:00

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 21:47:
[...]

Oke bedankt, dan kan ik dat gaan proberen. Maar ik denk toch niet dat ik iets heb aan zo'n off-topic antwoord, wij hebben hier bepaalde regels, zou je je daar in het vervolg aan kunnen houden?

Dank je.
Dit vind ik wel de meest humorvolle opmerking van de dag zeg! Als ik je kleine posthistory bekijk, wil jij alleen maar gehopen worden, en wel zo spoedig mogelijk! Als iemand dan jou even subtiel wijst op het feit dat je niet zo ongeduldig moet zijn, ga jij hem verwijten dat dat offtipic is? Laat me a.u.b. niet lachen. Dit zijn de laatste woorden die ik hieraan vuilmaak, maar ik zou toch eerst eens bij jezelf kijken voordat je anderen van iets beschuldigt.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 27 mei 2003 @ 12:16:
[...]

Dit vind ik wel de meest humorvolle opmerking van de dag zeg! Als ik je kleine posthistory bekijk, wil jij alleen maar gehopen worden, en wel zo spoedig mogelijk! Als iemand dan jou even subtiel wijst op het feit dat je niet zo ongeduldig moet zijn, ga jij hem verwijten dat dat offtipic is? Laat me a.u.b. niet lachen. Dit zijn de laatste woorden die ik hieraan vuilmaak, maar ik zou toch eerst eens bij jezelf kijken voordat je anderen van iets beschuldigt.
Volgens mij had iemand het al tegen me gezegd, dus jou mening heb ik echt niet nodig. Als je iemand wil vervelen, ga je dat maar bij iemand anders doen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is me gelukt!!!!!

Ik heb een voettekst(factuurnummer) toegevoegd via sorteren en groeperen in menu beeld. Daar heb ik mijn som ingezet =Som([Prijs/dag]*[Dagen]) en toen deed ie het.

Hardstikke bedankt allemaal :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 17:29 ]

Pagina: 1