Zo als je ziet heb ik dus en P4C800 Deluxe, pas gekocht bij salland. Ik dus blij alles in elkaar gezet Win XP geinstallt, en ja het werkt. Maar ik wou gaan overklokken en zette er als voorzorg dus Bios 1006, omdat die betere VCore aanpassingen had. En ik zette er een metale koeler in die echter supergoed koelt (de koeler raakte geen enkele hardware aan alleen de kast zelf) Nou ik dus voorzichtig overklokken. eerst 100 mhz toen nog eens 100 en uiteindelijk t/m 2665 mhz (133 FSB) met een stressed temp van 41/27 graden na 1 uur testen (misschien wat kort, maar de temp stond in 5 min op 41/27 en bleef daar dus 55 min). In de tussentijd had ik de Vcore opgekrikt tot 1,58 V en het leek allemaal stabiel te lopen, heb zelfs nog Unreal tournament 2003 gespeeld (alles high en 4x aa en 8x aaf) en geen enkel probleem. Ook nog 3Dmark2003 met een score van 5000. En toen kwam de dag dat ik ffjes naar een verjaardag ging en mijn computer uitzette, maar de koeler aanliet (loopt via een aparte stekker). Toen ik thuis was was het al fout, want de comp bleek niet op te starten en gaf een VOCAL POST: System failed due to CPU overclocking. Normaal hoort het mobo zichzelf op default in te stellen en verder te gaan. Dat deed hij toen ook en ik zet er dus een nieuwe bios op (1007 beta 2). Ik opnieuw opstarten en toen was het fout. Weer kwam de VOCAL POST, maar verder geen enkel beeld. En de BIOS update was goed gegaan, omdat er anders een CHECKSUM error moet komen. Toen heb ik op advies de BIOS handmatig gereset door de batterij eruit te halen en dmv de jumpers. Maar nog geen succes. En als ik hem nu opstart gaat HDD kraken fannetjes gaan aan (VGA en CPU) en de Cd-Rom en DVD worden gecontrolleerd,maar geen enkel beeld.
PS. Ik heb mijn CPU, VGA, HDD en ram gecheckt en werken nog perfect, ook geeft het mobo aan dater stroom staat op het mobo. En voor het BIOS resetten gaf hij elke keer die VOCAL POST. En nog een ding die ZALMAN Koeler zit er nog niet op het is nu nog een Celeron 1.7 Boxed koeler, maar gaat goed samen.
Mensen wat kan het zijn,ik ben ten einde raad.
Help mij ALSJEBLIEFT
PS. Ik heb mijn CPU, VGA, HDD en ram gecheckt en werken nog perfect, ook geeft het mobo aan dater stroom staat op het mobo. En voor het BIOS resetten gaf hij elke keer die VOCAL POST. En nog een ding die ZALMAN Koeler zit er nog niet op het is nu nog een Celeron 1.7 Boxed koeler, maar gaat goed samen.
Mensen wat kan het zijn,ik ben ten einde raad.
Help mij ALSJEBLIEFT
[ Voor 3% gewijzigd door Jilvoos op 26-05-2003 17:51 ]