P4C800 Deluxe problemen - Heel vaag

Pagina: 1
Acties:

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Zo als je ziet heb ik dus en P4C800 Deluxe, pas gekocht bij salland. Ik dus blij alles in elkaar gezet Win XP geinstallt, en ja het werkt. Maar ik wou gaan overklokken en zette er als voorzorg dus Bios 1006, omdat die betere VCore aanpassingen had. En ik zette er een metale koeler in die echter supergoed koelt (de koeler raakte geen enkele hardware aan alleen de kast zelf) Nou ik dus voorzichtig overklokken. eerst 100 mhz toen nog eens 100 en uiteindelijk t/m 2665 mhz (133 FSB) met een stressed temp van 41/27 graden na 1 uur testen (misschien wat kort, maar de temp stond in 5 min op 41/27 en bleef daar dus 55 min). In de tussentijd had ik de Vcore opgekrikt tot 1,58 V en het leek allemaal stabiel te lopen, heb zelfs nog Unreal tournament 2003 gespeeld (alles high en 4x aa en 8x aaf) en geen enkel probleem. Ook nog 3Dmark2003 met een score van 5000. En toen kwam de dag dat ik ffjes naar een verjaardag ging en mijn computer uitzette, maar de koeler aanliet (loopt via een aparte stekker). Toen ik thuis was was het al fout, want de comp bleek niet op te starten en gaf een VOCAL POST: System failed due to CPU overclocking. Normaal hoort het mobo zichzelf op default in te stellen en verder te gaan. Dat deed hij toen ook en ik zet er dus een nieuwe bios op (1007 beta 2). Ik opnieuw opstarten en toen was het fout. Weer kwam de VOCAL POST, maar verder geen enkel beeld. En de BIOS update was goed gegaan, omdat er anders een CHECKSUM error moet komen. Toen heb ik op advies de BIOS handmatig gereset door de batterij eruit te halen en dmv de jumpers. Maar nog geen succes. En als ik hem nu opstart gaat HDD kraken fannetjes gaan aan (VGA en CPU) en de Cd-Rom en DVD worden gecontrolleerd,maar geen enkel beeld.

PS. Ik heb mijn CPU, VGA, HDD en ram gecheckt en werken nog perfect, ook geeft het mobo aan dater stroom staat op het mobo. En voor het BIOS resetten gaf hij elke keer die VOCAL POST. En nog een ding die ZALMAN Koeler zit er nog niet op het is nu nog een Celeron 1.7 Boxed koeler, maar gaat goed samen.

Mensen wat kan het zijn,ik ben ten einde raad.
Help mij ALSJEBLIEFT _/-\o_ O+ ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Jilvoos op 26-05-2003 17:51 ]

• Griever
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:D Niets gezegd :P

Punt 2, heb je de mogelijkheid om een vers 1006.005 BIOS op die chip te flashen, ja...... doen. ik heb zelf hier de 1007.005 BETA getest maar dat was weinig goeds. en ik had ookgedeeltelijk dezelfde problemen als jij. (maar minder erg) foute checksums allemaal F1 moeten drukken om geen reden. En ook dat ik geen beeld kreeg als ik mijn pc aanzette alleen de POWER-LED ging branden. Dit was bij mij allemaal verholpen toen ik er een vers 1006 bios opzette.
Als je niet terug wilt naar 1006 dan staat er op de ASUS ftp dacht ik ook nog versie 1004 maar dat weet ik niet zeker.

--Edit--
OWJA, de oplossing voor mij was om mijn pc toch weer aan de gang te krijgen de stroom er voor een kleine 5 minuten af te halen. Daarna starte de PC 1x goed op... wilde ik daarna weer herstarten moest de stroom er weer 5 min. vanaf.

[ Voor 22% gewijzigd door Griever op 26-05-2003 18:23 ]

• Jilvoos
Ja maar.......hoe, want ik zie niks en een floppy doettie ook niks mee. Ik heb namelijk een Bios uodate Diskette gemaakt (DOS Opstart met BIOS en AFUDOS.EXE) maar hij reageert niet eens. Is mijn mbo nou gewoon kapot ;(

[ Voor 52% gewijzigd door Jilvoos op 26-05-2003 18:20 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Griever schreef op 26 mei 2003 @ 17:59:
Oke, punt 1 er is al een Groot P4C800 Topic, waarschijnlijk kan je daar je vraag beter stellen.
Grote topics zijn in principe alleen voor ervaringen en als informatie bedoeld. Voor het overzicht en voor de Search is het veel beter als op zichzelf staande problemen in aparte topics worden gezet :)

• Jilvoos
BalusC schreef op 26 mei 2003 @ 18:12:
[...]
Grote topics zijn in principe alleen voor ervaringen en als informatie bedoeld. Voor het overzicht en voor de Search is het veel beter als op zichzelf staande problemen in aparte topics worden gezet :)
Dank u