Tijd meten dat de PC actief is

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of als er een progje bestaat dat de tijd kan meten dat je PC aanstaat? Dus het begint te tellen als je de PC opzet, en eindigt als je de PC afsluit, en dat het dat dan opslaagt, en als je hem weer opzet, begint hij weer te tellen.

Ik weet dat zoiets bestaat voor de internet verbinding, maar bestaat zoiets ook gewoon voor je PC?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Er zijn heel veel progjes die de uptime weergeven, maar ik ken er geen die het ook opslaan eigenlijk. De standaard statprogramma's als Winbar en Statbar en Coolmon en Samurize kunnen de uptime weergeven, ik ga eens kijken of er ook een programma is die dit op kan slaan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66438

en de logfiles ?? die geven toch voldoende info ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dit programma kan leuke statestieken weergeven, zoals aantal boots, totale uptime, average uptime.

Suces ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En waar vindt ik die logfiles dan? In de map Windows? En hoe noemt het filetje? Want je zult wel verschillende logfiles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Als je Windows gebruikt (Nt, 2000, XP) kan je uptime.exe van de resource kit gebruiken. Dan kan je over een aantal dagen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
kijk bij de statistieken van je netwerkverbinding, daar staat de verbindingstijd bij, tel hier een paar seconden bovenop en je weet hoelang je pc aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Archie_T schreef op 26 May 2003 @ 17:15:
Als je Windows gebruikt (Nt, 2000, XP) kan je uptime.exe van de resource kit gebruiken. Dan kan je over een aantal dagen meten.
MissingDog schreef op 26 May 2003 @ 17:15:
kijk bij de statistieken van je netwerkverbinding, daar staat de verbindingstijd bij, tel hier een paar seconden bovenop en je weet hoelang je pc aanstaat.
Dat is allebei heel prima maar absoluut niet waar hij om vraagt. Beide kunnen alleen de huidige uptime weergeven en niet 'opslaan'.

Het programma dat XanderH noemt heb ik volgens mij ooit wel eens gebruikt en voldoet vrij aardig voor zover ik me kan herinneren.

[ Voor 11% gewijzigd door IceStorm op 26-05-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de logfiles moet je de eventviewer gebruiken; mar als ik zo hierboven kijk en naar je post dan zou ik eerst kijken naar het proggie van XanderH.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IceStorm schreef op 26 May 2003 @ 17:17:
[...]

[...]

Dat is allebei heel prima maar absoluut niet waar hij om vraagt. Beide kunnen alleen de huidige uptime weergeven en niet 'opslaan'.

Het programma dat XanderH noemt heb ik volgens mij ooit wel eens gebruikt en voldoet vrij aardig voor zover ik me kan herinneren.
Dat hangt er van af.. Als zo'n proggie dingen uit het eventlog halt .... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben nu het progje aant gebruiken van XanderH, werkt zeer goed momenteel, veel mogelijkheden, nu maar hopen dat hij het ook een beetje opslaagt als ik de PC afsluit en daarna weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 80812 schreef op 26 May 2003 @ 17:19:
Ben nu het progje aant gebruiken van XanderH, werkt zeer goed momenteel, veel mogelijkheden, nu maar hopen dat hij het ook een beetje opslaagt als ik de PC afsluit en daarna weer aanzet.
Dat doet hij, maar dan moet je wel bij de settings de log functie aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Anoniem: 66438 schreef op 26 May 2003 @ 17:18:
[...]

Dat hangt er van af.. Als zo'n proggie dingen uit het eventlog halt .... :Y)
En dat is precies wat uptime doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Trouwens, over dat programma van mij. Er staat in het kader Computer bij mij het volgende:
Computer
localhost
Ticks (49,7 days limit)
Betekend dat nou dat ik mijn PC maar 49,7 dagen kan laten aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64033

Nee, dat hij tot 49,7 dagen telt, daarna zal hij wel overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 64033 schreef op 26 May 2003 @ 17:27:
Nee, dat hij tot 49,7 dagen telt, daarna zal hij wel overnieuw beginnen.
Maar wat heeft dat dan voor reden? Het is een freeware progje, dus ik neem aan dat het geen beperking van het programma is. Kan mijn "windows uptime klok" dan maar tot 49,7 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij staat ook 49.7 ticks hoor, zou wel toeval zijn dat de PC erdan mee stopt éh ;), dus zallet dat wel niet zijn denk ik. Maar ik heb de Pc afgesloten en weer opgezet, en ik kan nergens zien hoor dat je hem hebt afgezet en weer hebt opgezet, hij begint gewoon met alles enzo vanaf dat je de PC opzet, maar bij Settings stond dit niet aan, maar nu wel: Allow multiple instances. Zal straks nog wel eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80812 op 26-05-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Was 49.7 niet een "magische" tijd dat Windows 9x crash vrij bleef draaien???

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMoS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 11:45
ik weet het niet, als je een Win95 draait, dan ben je wel maar beperkt tot 49,7 dagen uptime. Dit komt omdat Windows haar uptime in 1000-sten van secondes bijhoudt. In Windows95 werd deze uptime-counter in een 32-bit positieve integer bijgehouden ( 2^32 milliseconden / 1000 / 60 / 60 / 24 = ~ 49,71 dagen. Daarna crasht Windows95 gewoon :) (alhoewel dit bij de meeste gebruikers maar zelfden voorkomt <-- dat van die 49 dagen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 80812 schreef op 26 mei 2003 @ 17:30:
Bij mij staat ook 49.7 ticks hoor, zou wel toeval zijn dat de PC erdan mee stopt éh ;), dus zallet dat wel niet zijn denk ik. Maar ik heb de Pc afgesloten en weer opgezet, en ik kan nergens zien hoor dat je hem hebt afgezet en weer hebt opgezet, hij begint gewoon met alles enzo vanaf dat je de PC opzet, maar bij Settings stond dit niet aan, maar nu wel: Allow multiple instances. Zal straks nog wel eens proberen.
Dat betekend dus dat je het programma 2x mag opstarten tegelijkertijd, dat is niet wat jij zoekt. Je moet echter bij settings het onderste vinkje aanzetten ('log') en dan kun je bij statestics kijken wat je totale/gemiddelde uptime is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

LaMoS schreef op 26 May 2003 @ 17:31:
ik weet het niet, als je een Win95 draait, dan ben je wel maar beperkt tot 49,7 dagen uptime. Dit komt omdat Windows haar uptime in 1000-sten van secondes bijhoudt. In Windows95 werd deze uptime-counter in een 32-bit positieve integer bijgehouden ( 2^32 milliseconden / 1000 / 60 / 60 / 24 = ~ 49,71 dagen. Daarna crasht Windows95 gewoon :) (alhoewel dit bij de meeste gebruikers maar zelfden voorkomt <-- dat van die 49 dagen :P)
* BlaTieBla wist wel dat tie nog ergens een stukje werkende grijze massa had :+

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
BlaTieBla schreef op 26 mei 2003 @ 17:30:
Was 49.7 niet een "magische" tijd dat Windows 9x crash vrij bleef draaien???
LaMoS schreef op 26 May 2003 @ 17:31:
* Xander draait Windows XP SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
normaal gesproken telt hij na die 49.7 dagen niet verder (alleen win9x) maar ik heb toen ik keer met die gast van dat programma erover gemailed en die zei dat hij wel verder kan tellen bij win9x, ALS je maar de logfile aanzet. zelf eigenlijk niet meer verder geprobeerd, maar ik denk dat het wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
IceStorm schreef op 26 May 2003 @ 17:17:
[...]

[...]

ehm...waar zie jij dat het opgeslagen moet worden? startpost bevat geen informatie hierover hoor.

ok...andere oplossing....progje schrijven wat via de Win32 API de uptime achterhaalt en naar logfile dumpt...ook niet moeilijk, kan zelfs in een Word-macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
MissingDog schreef op 26 mei 2003 @ 17:34:
[...]

ehm...waar zie jij dat het opgeslagen moet worden? startpost bevat geen informatie hierover hoor.
Zie ik ook staan oor :P
Anoniem: 80812 schreef op 26 May 2003 @ 17:08:
Hoi,

Ik vroeg me af of als er een progje bestaat dat de tijd kan meten dat je PC aanstaat? Dus het begint te tellen als je de PC opzet, en eindigt als je de PC afsluit, en dat het dat dan opslaagt, en als je hem weer opzet, begint hij weer te tellen.

Ik weet dat zoiets bestaat voor de internet verbinding, maar bestaat zoiets ook gewoon voor je PC?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had al vanaf de eerste keer het onderste vinkje aangezet hoor, van dat logfiletje, en dan statistieken, en precies of hij is nog nooit eerder aangeweest. PS: Ik draai Windows ME >:)
Pagina: 1