nForce Dolby Digital - Welke games supporten het?

Pagina: 1
Acties:

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46
Ik ben al enige tijd de gelukkige eigenaar van een nVidia NForce moederbord, met realtime Dolby Digital encoding capaciteiten.
Maar tot nu toe ben ik nog geen enkel spel tegen gekomen wat dit ondersteunt... ook al zet ik Dolby Digital aan in het control panel, elk spel dat ik speel maakt alleen gebruik van front left & right.

Dus ergens doe ik iets fout, maar wat? Zelfs Enter The Matrix (waar met grote letters 'Dolby Digital' op de achterkant prijkt) geeft niet de gewenste output...

Tot slot nog wat specs:
Mamaplank: MSI K7N420 Pro
DirectX 9
nForce driverset 2.03

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

heb je de soundstorm software geinstalleerd? dan heb je in je control pannel ergens je soundstorm control pannel... daar al gekenen?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18

Damian

Insane Obtrusion

iGadget schreef op 26 May 2003 @ 16:39:
Ik ben al enige tijd de gelukkige eigenaar van een nVidia NForce moederbord, met realtime Dolby Digital encoding capaciteiten.
Maar tot nu toe ben ik nog geen enkel spel tegen gekomen wat dit ondersteunt... ook al zet ik Dolby Digital aan in het control panel, elk spel dat ik speel maakt alleen gebruik van front left & right.

Dus ergens doe ik iets fout, maar wat? Zelfs Enter The Matrix (waar met grote letters 'Dolby Digital' op de achterkant prijkt) geeft niet de gewenste output...

Tot slot nog wat specs:
Mamaplank: MSI K7N420 Pro
DirectX 9
nForce driverset 2.03
Delta Force - Black Hawk Down ondersteund het volgens mij

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• iGadget
Hiro Shima: jazeker heb ik de software geinstalleerd... als ik Dolby Digital aanvink 'ziet' mijn Home Theater versterker ook prachtig 6 kanalen uit m'n digitale uitgang komen... maar de spellen maken er domweg geen gebruik van :|

Damian: ga ik dat spel maar eens testen dan... thanks!

• iGadget
Whow... Delta Force - Black Hawk Down werkt inderdaad als een speer! Damn eindelijk geluid zoals het bedoelt is... echt retecool dit!

Nog meer titels? :D

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Unreal Tournament 2003. Unreal 2.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• iGadget
Nope... bij allebei deze spellen hoor ik alleen Front L + R geluid.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

iGadget schreef op 29 May 2003 @ 16:01:
Nope... bij allebei deze spellen hoor ik alleen Front L + R geluid.
Hmmm, van UT2003 ben ik eerlijk gezegd niet zeker, maar bij Unreal 2 staat er toch echt een Dolby Digital logo op de DVD-box. En aangezien alleen de nForce2 Soundstorm chipset real-time DD5.1 kan mixen neem ik aan dat het daar voor is.

Moet je wel in de opties digital sound inschakelen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• iGadget
Tsjah... dat staat dus ook op die doos van Enter the Matrix... maar mooi niet dat 'ie soundstorm support. Want natuurlijk heb ik digital sound en de hele rambam aanstaan :)

Het werkt ook gewoon prima in Delta Force - Black Hawk Down, maar in al die andere games dus niet...

Verwijderd

Sorry hoor, even een oud topic naar boven halen. Zijn er op dit moment al meer games die dolby digital live ondersteunen? Ik heb al gegoogled en verschillende topics afgezocht maar kan het niet vinden.
Heb sinds kort namelijk mijn nForce2 met soundstorm digitaal op mijn receiver aangesloten en wil nu ook wel eens gebruik maken van dat dolby digital live!
Weet iemand welke games tegenwoordig dolby digital live hebben (niet voor xbox natuurlijk)?

P.S. HL2 heeft 't niet... helaas.
Pagina: 1