[GPRS Vodafone] Geen ondersteuning laptop?

Pagina: 1
Acties:

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 05:29

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn moeder reist erg veel en wil onderweg toch haar mail etc. kunnen checken. Nu wil ze GPRS en een laptop. Ze heeft nu een vodafoneabbo (GSM) en dat bevalt goed. Ze wil dus bij Vodafone blijven.

Nu zie je veel van die reklames met een PCMCIA kaartje waarin je een sim doet. Allemaal leuk, maar bij de vodafonehelpdesk zeggen ze dat niet alle merken laptops dit ondersteunen :? Als je zo'n PCMCIA gleuf in je laptop hebt zitten kan het toch gewoon of ben ik nu gek? :P
HP schijnt het niet te ondersteunen namelijk :/

Weten jullie hier iets meer over? Ik heb zelf een Siemens laptop met een PCMCIA WLAN kaartje en dat werkt perfect.

Technisch gezien heb je toch alleen die poort nodig?

Verwijderd

als je er een PCMCIA WLAN kaartje in kunt proppen mag zo'n geval van Vodafoon ook niet zo'n probleem zijn lijkt me :?

volgens mij zijn er wel 2 verschillende soorten pcmcia sloten namelijk type 1 en 2 , volgens mij hebben alleen de wat oudere laptops type 1 en daar zal waarschijnlijk deze kaart niet in werken....

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 16:35 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:12
GSM != laptop
Vodafone != Mycom
oftewel ze hebben niet allemaal verstand van laptops daar bij vodafone.
Waarschijnlijk heeft de pc-card van vodafone een cardbus interface. Dat is de laptop variant van PCI. PCMCIA is vergelijkbaar met ISA simpel gezegd. Een andere mogelijkheid is dat het kaartje niet werkt in de notebooks van apple omdat er geen drivers voor zijn. Dat zijn de twee opties die ik zo kan bedenken. Met een beetje notebook van tegenwoordig zou het dus geen enkel probleem mogen zijn.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 05:29

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
PROnline schreef op 26 mei 2003 @ 16:34:
GSM != laptop
Vodafone != Mycom
oftewel ze hebben niet allemaal verstand van laptops daar bij vodafone.
Waarschijnlijk heeft de pc-card van vodafone een cardbus interface. Dat is de laptop variant van PCI. PCMCIA is vergelijkbaar met ISA simpel gezegd. Een andere mogelijkheid is dat het kaartje niet werkt in de notebooks van apple omdat er geen drivers voor zijn. Dat zijn de twee opties die ik zo kan bedenken. Met een beetje notebook van tegenwoordig zou het dus geen enkel probleem mogen zijn.
Thanks for the fast repoly :) Maar het zou dus niets uit moeten maken, niet!? Als ik nu een nieuwe voor haar koop moet het toch gewoon gaan? Geen cheapass ding, maar gewoon een goeie Dell ofzow.

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
Zo'n PCMIA kaart werkt perfect trouwens. Ik heb hem al 1,5 jaar.
Wel van een andere merk trouwens.....

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

zAo schreef op 26 May 2003 @ 16:47:
[...]

Thanks for the fast repoly :) Maar het zou dus niets uit moeten maken, niet!? Als ik nu een nieuwe voor haar koop moet het toch gewoon gaan? Geen cheapass ding, maar gewoon een goeie Dell ofzow.
Ik schijn ergens gehoord te hebben dat juist Dell die dingen niet ondersteund.

Iemand die mij kan tegenspreken?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ginz schreef op 27 May 2003 @ 00:47:
[...]

Ik schijn ergens gehoord te hebben dat juist Dell die dingen niet ondersteund.

Iemand die mij kan tegenspreken?
Nope, ik kan dat niet tegen spreken, voor zover ik weet worden: Acer, Compaq, HP, Asus en Toshiba ondersteund. (voor de vodafone kaart dan)

Verwijderd

Er zijn bepaalde laptoptypes waar de touchpad stoort op de ontvangst, dan heb je een externe antenne nodig. dit is een staafje van zo'n 25cm

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik was hier ookal naar op zoek, voor de vakantie enzo, ik ga met me ouders altijd lang op vakantie, dan wil ik wel eens kunnen internetten :P
Weet iemand ook wat dat kaartje kost? of is dat gratis bij zo'n abbonoment :) :?

Zou het werken in een ACER 800Cli?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 19:57
zAo schreef op 26 mei 2003 @ 16:28:
Beste Tweakers,

Mijn moeder reist erg veel en wil onderweg toch haar mail etc. kunnen checken. Nu wil ze GPRS en een laptop. Ze heeft nu een vodafoneabbo (GSM) en dat bevalt goed. Ze wil dus bij Vodafone blijven.

Nu zie je veel van die reklames met een PCMCIA kaartje waarin je een sim doet. Allemaal leuk, maar bij de vodafonehelpdesk zeggen ze dat niet alle merken laptops dit ondersteunen :? Als je zo'n PCMCIA gleuf in je laptop hebt zitten kan het toch gewoon of ben ik nu gek? :P
HP schijnt het niet te ondersteunen namelijk :/

Weten jullie hier iets meer over? Ik heb zelf een Siemens laptop met een PCMCIA WLAN kaartje en dat werkt perfect.

Technisch gezien heb je toch alleen die poort nodig?
Hmmm.. Ik heb hier met 3 verschillende laptops getest met GPRS... De volgende modellen waren dat:

Dell Dimension 3800 met een intel p2 350 mhz proc --> Werkt zonder problemen (Win98)

Topline 3600 met een celeron 766 mhz processor --> Ietwat moeilijker door de eigenwijze cardbus driver van Topline (WinXP)

HP Omnibook Xe3-GC met een intel p!!! 500 --> werkt ook zonder problemen. (Win2000)

Volgens mij kun je nooit tegen veel problemen aanlopen zolang je maar de minimum systeem eisen van Vodafone in de gaten houdt. ;)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Qorne schreef op 27 mei 2003 @ 11:37:
Ik was hier ookal naar op zoek, voor de vakantie enzo, ik ga met me ouders altijd lang op vakantie, dan wil ik wel eens kunnen internetten :P
Weet iemand ook wat dat kaartje kost? of is dat gratis bij zo'n abbonoment :) :?

Zou het werken in een ACER 800Cli?
Kijk wel uit, met 2 avondjes alleen browsen zat ik al op een verbruik van 30 Mb

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 12:48:
[...]

Kijk wel uit, met 2 avondjes alleen browsen zat ik al op een verbruik van 30 Mb
WOW, en wat kost dat? per MB dan? want ik kan er niks over vinden op die site van hun :(

Verwijderd

Je kan toch ook als je GPRS op je telefoon hebt je laptop met bluetooth/IRDA whatever koppelen?? Dat werkt altijd :)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 23:00
Qorne schreef op 27 mei 2003 @ 15:47:
[...]

WOW, en wat kost dat? per MB dan? want ik kan er niks over vinden op die site van hun :(
klik :z
Pagina: 1