aopen kt77-333

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 15:00
ik heb sinds kort voor een aopen ak77-333 met amd 2200+....mijn vraag is nu tot hoeveer kan ik mijn amd 2200+ overclocken zonder voltage te verhogen ?

en heeft iemand er ook ervaring mee met deze mobo en proc??

alvast bedankt

grtx

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

greetz worden niet zoveel op pijs gesteld ;)

en daar kan niemand wat op zeggen want ligt bij elk processor anders liggen.. is alleen maar een kwestie van uit proberen :)

en hier zal denk ik wel een slotje op gaan :Z

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gewoon proberen zou ik zeggen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

je code moetje posten, meet infot etc, +zoekertje

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 17:23:
je code moetje posten, meet infot etc, +zoekertje
Als je nou gewoon zegt die nummertjes op je processor (Zorg er alleen voor dat je dat mooie zilveren blokje niet beschadigd, ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Gewoon zeggen?. Kom op zeg: GOT heeft wel een bepaald niveau, als je dat nog niet weet dan moet je nodig eens de FAQ lezen!! Verdiep je inde stof. CHeck ook een de GRote overklok topics.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik quote de [URL=]FAQ[/URL]:
Tot hoever kan ik overclocken?

Dit is erg moeilijk te zeggen. Het ligt er namelijk maar aan hoe de rest van je systeem het volhoudt.
Overigens kan je niet gewoon op basis van een CPU-snelheid zeggen hoe ver hij ongeveer komt, in tegenstelling tot wat veel beginnende overklokkers denken. Een core (zeg maar het hart van je CPU) wordt niet gemaakt voor een bepaalde kloksnelheid, hij wordt gewoon gemaakt en achteraf wordt er pas gekeken hoe hoog hij kan. Met een beetje geluk heb je een Athlon XP 2200+ die uit een goede core voortkomt en kan hij bv. tot de rating 2700+ overgeklokt worden, maar met wat pech heb je een al wat oudere core die je misschien tot 2300+ krijgt. Overigens is het zo dat de nieuwere cores over het algemeen beter klokken.

Ander probleem waar je tegen aan kan lopen is je moederbord en het geheugen. Als je PC2700 (DDR333) geheugen hebt is het geen probleem, deze werkt standaard op 166 MHz, terwijl je CPU standaard een 133 MHz FSB heeft, je hebt dus wat ruimte in dat geval. Maar de frequentie van je PCI- en AGP-bus (je videokaart, harde schijven etc) gaan ook mee, en daar zit 'm vaak het probleem.

Dus lees eerst eens de FAQ goed door en kijk dan zélf hoe ver je komt, dat kunnen wij echt niet voorspellen. Ik zou trouwens ook niet echt in wat het probleem is met een kleine voltageverhoging, maar goed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie dus de FAQ van dit subforum :)

Met dit topic toon je ook nog aan de [faq]registratievoorwaarden[/] helemaal niet (goed?) te hebben doorgenomen. Bij deze verzoek ik je met klem om dat alsnog te doen. Met name het Forumgedrag gedeelte is belangrijk :)

/faq
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.