Ik zit met het volgende probleem:
Ik wil een waarde uit een tabel halen die aan een voorwaarde voldoet die ik eerder uit een andere tabel op heb gezocht.
Het ziet er ongeveer zo uit:
Hij haalt dus eerst de waarde van id op uit een tabel, waarna hij uit een andere tabel de plaats die er bij hoort haalt. Dit om de boel later weer netjes in een combobox te zetten.
Nu geeft hij hierbij de volgende foutmelding:
"Too few parameters. Expected 1."
Echter, als ik in plaats van "[BedrijfID]=id", "[BedijfID]=1" invul (of voor de 1 een ander getal waar "id" op uit kan komen), werkt het wel.
Waar doe ik dan iets fout? Ik heb er een paar medestudenten bij gehaald, en die kunnen er ook geen kaas van maken..
Ik wil een waarde uit een tabel halen die aan een voorwaarde voldoet die ik eerder uit een andere tabel op heb gezocht.
Het ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
| Dim id As Integer
Dim plaats As String
id = dataBeest.OpenRecordset("select BedrijfID from [Opdrachten] where [Status]='Beschikbaar'").Fields(0)
plaats = dataBeest.OpenRecordset("select Plaats from [Bedrijven] where [BedrijfID]=id").Fields(0) |
Hij haalt dus eerst de waarde van id op uit een tabel, waarna hij uit een andere tabel de plaats die er bij hoort haalt. Dit om de boel later weer netjes in een combobox te zetten.
Nu geeft hij hierbij de volgende foutmelding:
"Too few parameters. Expected 1."
Echter, als ik in plaats van "[BedrijfID]=id", "[BedijfID]=1" invul (of voor de 1 een ander getal waar "id" op uit kan komen), werkt het wel.
Waar doe ik dan iets fout? Ik heb er een paar medestudenten bij gehaald, en die kunnen er ook geen kaas van maken..
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN