Image Gallery

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:25
Ik ben echt al uren aan het zoeken geweest, maar heb echt niets kunnen vinden.

Ik heb een mooi stuk webruimte van 50 meg, die ik in wil richten als image gallery (easy nietwaar?).
Maar nu het tricky gebeuren: PHP / mysql enz enz. Mag allemaal niet van de universiteit omdat ze het niet veilig genoeg vinden.

Nog steeds easy, photosoep => image gal bouwen.
Maar laat dat dus niet zijn wat ik wil :)

Echt een essesieël deel is dat mensen commentaar toe kunnen voegen.
Ik heb ook nog een andere server waar wel php/mysql op zit, maar die heeft maar heel weinig ruimte.

Is hier een oplossing voor?

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kun je het PHP-gedeelte niet op je kleine server uitvoeren, en die 50MB bij die universiteit gebruiken als storage. Verwijs je vanaf je kleine server gewoon naar de images die je op die grote hebt staan.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja, op die server met php/mysql een applicatie bouwen waarmee je foto's toevoegt (met PHP ftp-en naar die 50 meg) en in een database de naam/id van het plaatske opslaan. Zo kun je dus een gallery maken met foto's op die andere server, en dan bouw je er nog even een fijn stukje commentaaroptie bij :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Plaatjes op de 50 MB server en de commentaren in MySQL op de andere server?

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Verwijderd

BredeP schreef op 26 May 2003 @ 14:39:
Kun je het PHP-gedeelte niet op je kleine server uitvoeren, en die 50MB bij die universiteit gebruiken als storage. Verwijs je vanaf je kleine server gewoon naar de images die je op die grote hebt staan.
Nadeel is dat de sql database gebruik maakt van de ruimte waarop de sql database draaid. Ombouwen is misschien een optie, maar erg veel werk..

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

wat wil je precies nu? Een pakket met php en mysql waarmee je kan oefenen of een image gallery met asp wat wel mag van de uni? Verklaart u nader

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
WvdWest schreef op 26 May 2003 @ 14:40:
Plaatjes op de 50 MB server en de commentaren in MySQL op de andere server?
edit:

te laat

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik weet niet of het precies aan je eisen voldoet maar misschien is www.pbase.com wat

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Flipke, ik ben ook niet echt een crack op het gebied van webdesign en sql etc.
Ik gaf gewoon het antwoord wat ik in mijn gedachten bij een dergelijk probleem zou proberen. Wel iets om me misschien eens in te gaan verdiepen, maar dat terzijde.

Verwijderd

BredeP schreef op 26 May 2003 @ 14:43:
Flipke, ik ben ook niet echt een crack op het gebied van webdesign en sql etc.
Ik gaf gewoon het antwoord wat ik in mijn gedachten bij een dergelijk probleem zou proberen. Wel iets om me misschien eens in te gaan verdiepen, maar dat terzijde.
Ik voeg er alleen wat info aan toe ;) Verder niet op de man bedoeld, ik ben vredelievend persoon B)

• DJ-Anubis
koli-man schreef op 26 May 2003 @ 14:41:
wat wil je precies nu? Een pakket met php en mysql waarmee je kan oefenen of een image gallery met asp wat wel mag van de uni? Verklaart u nader
Het enige dat mag is client sided scripting. De rest allemaal niet.

Het enige wat ik er mee wil een een image gallery met comment. Het komt uiteindelijk te staan op de pagina van de kleine server (voor die moet ik lappen en een groter data-pakket is niet echt een optie).

• DJ-Anubis
PilatuSSS schreef op 26 mei 2003 @ 14:42:
ik weet niet of het precies aan je eisen voldoet maar misschien is www.pbase.com wat
Kost dus wel $23,- per jaar.
Aangezien ik nog 50 mb gratis heb liggen hier zou ik het zonde vinden :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je hebt nu dus 2 opties voorgeschoteld gekregen:

- PHP/MysqL script schrijven op de 'kleine' server en images op de 50MB hosten.

En (deze verzin ik nu ter plekke voor je ;)):

- Een simpel javascript schrijven dat een mooie thumbnail pagina voor je bouwt. Als je zorgt dat je bestandsnamen logisch zijn zou je een script kunnen maken dat alleen een 'aantal' nodig heeft om zo uit de directory een hele thumbnail pagina te genereren.. Is te doen in een paar regels javascript...

• DJ-Anubis
Bosmonster, ik ben (nog, working on it ;) ) geen code monster. Maar alleen optie 1 is echt goed te doen volgens mij aangezien de gallery comment moet hebben.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

euh lycos heeft toch gratis mysql/php voor de mens die wat php wilt zetten op t web :?

allen dan heb je een bannertje. maar minder zal niet gaan lukken voor noppes :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

aNoebis, ik zou zeggen neem een kijkje op www.hotscripts.com, zitten wel aardige img gallery scripts (php) tussen.
En zoals al geopperd word, flikker je imgs op je free en die php scripts op je andere.

• DJ-Anubis
allochtoon. ja daar was ik ook al een tijdje mee bezig, alleen bij heel veel zit het thumbnail creation gedeelte er zo ver in gebakken dat je niet los een 'source' aan kan geven ...
Van mij hoeft het nog geen eens een automatische thumbnailer... liever niet, dan kan namelijk alles op de gratis variant :)

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

http://home.cis-dept.com/support/scripts/qdig/?ver=20030522

probeer dat eens, werkt voor mij perfect :)

• DJ-Anubis
Ziet er aardig uit "Qdig", maar dus geen comments ...

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

jazeker wel, je kan er zelf commentaar bij geven als admin, maar andere mensen idd niet.

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Waarom vraag je niet gewoon ergens een goedkoop domeintje aan waar je wel gewoon php en MySQL kan draaien? Ben je direct van al het gelazer af.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Dit draait uit op een script request.. je hebt blijkbaar geen interesse zelf een script te schrijven. Heb je die wel, dan zit je nog in het verkeerde forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.