Toon posts:

[UT2K3] OC pakt alleen slecht uit voor UT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat Unreal Tournament 2003 gebruikt wat 3DMark2001 niet doet? Ik kan bij een overclock van mn FSB naar 200mhz (*10) al mn bencmarks draaien, inclusief 3DMark2001, maar op het moment dat ik UT2K3 start crasht mn computer keihard. Even een schelle toon over de boxen, en hoppa, reboot. Hebben meer mensen dit meegemaakt?

Temperatuur is prima. AGP bus vast op 66mhz, voltage iets omhoog geprobeerd naar 1.7v. Helpt niet.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het klinkt alsof het probleem niet in je CPU/VGA zit, maar in de geluidskaart.
Zijn je PCI bussen niet per ongeluk mee ge-OC'ed?

Verwijderd

Topicstarter
PCI = locked als ik de berichten mag geloven over de 8RDA+

Specs:
SB Audigy2
Hercules 9700Pro (non-OCed)
Epox 8RDA+ met FSB 200
TB B 2600+ (mp10)
Samsung DDR400 @ 6-3-3-3 (loopt echt prima. Ligt t zeker niet aan)
Prima temperaturen, goeie airflow.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 10:18 ]

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:35

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ze zeggen ook dat Ut2k3 niet zo goed tegen overklokken kan :/ , check de atari(vormalig ina) forums ff voor zulke probs, de link staat op officiële ut2k3 site

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Verwijderd

Topicstarter
Ja, want als ik mn FSB op 180 zet i.p.v. 200 draait ie WEL, maar klapt ie na 5 min spelen terug naar Windows met een foutmelding. Daarom ging ik er in t begin vanuit dat mn Radeon een rekenfout maakte ofzo.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XTREEMRaGE schreef op 26 May 2003 @ 16:28:
Ze zeggen ook dat Ut2k3 niet zo goed tegen overklokken kan :/ , check de atari(vormalig ina) forums ff voor zulke probs, de link staat op officiële ut2k3 site
UT scheen hier idd ook al niet geweldig tegen te kunnen, ik geloof dat idd 2k3 daar ook niet echt blij mee is.
Aangezien zware dingen als 3dmark03 het wel doet denk ik dat het door UT komt. Maargoed, ik ben geen OC'deskundige :+

🌞🍃

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:35

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ja dat zeggen ze in iedergeval op de atari forums. Dat UT daar niet echt goed tegen kan :/

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk niet zulke goeie reclame voor zo'n game. Wordt onwijs vaak in benchmarks gebruikt nota bene! Ik hou t er voorlopig op dat ik zelf ook iets fout doe. Ik ben ook zelf nog niet zo ervaren in OC-en...

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb ook zo'n soort probleem gehad met America's Army (welke draait op het UT2k3 engine).
Als ik mijn compu dan overklokte tot normale snelheid, dus van 1150 naar 1533 klapte het spel ook zomaar d'r uit naar windows. (na een paar minuten spelen)
Ik heb dit nog steeds niet opgelost, want op 1150 loopt ie stabiel, en zo is het goed.

Blijkbaar loopt jouw systeem een beetje erg wankel, als ik het zo lees.
Ik heb er helaas geen remedie tegen, het ligt namelijk puur aan je hardware. Zowel Mobo als je geheugen. Processor is goed. denk ik... :p
Mobo weet ik trouwens niet zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door FireArrow op 28-05-2003 08:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net hoe je t bekijkt denk ik. Als alle andere software (inclusief benchmarking) perfect draait met zeer goeie resultaten, kun je zeggen dat het aan dat ene stukje software ligt dat dan wel ontploft. En dat stukkie software is nou net weer de core-business van mijn PC :(
Pagina: 1