wie weet welk mobo dit is (pc chips?)

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
keb net een 2e hands slot 1 mobo gekocht met onboard sound en 8mb sis video en kwam thuis pas tot de ontdekking dat er aleen maar een toetsenbord aansluiting opzat en verder nix :o

dus niet eens een monitor aansluiting of seriele poorten of printer poort.

ik neem aan dat er ooit apparte kabels met aansluitingen opzaten maar die heb ik dus niet :(

er staat geen merk op maar na wat zoeken op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat het een pc chips mobo moet zijn.
(die site is pas echt traag.)

gelukkig zitten er bij elk model daar een voorbeeld foto bij en er staat er twee bij die er veel op lijken (M726 en de M747) maar met een pci slot minder(3 ipv 4). (zal je altijd zien dat net mijn bord net niet wordt genoemd)

mainboard: at
chipset: ik denk intel bx
(staat niet intel op maar wel: pc100, BX100 beetje vreemd, opde andere zit een goudkleurige koeler geplakt)
4 pci, 1 isa
onboard video: 8mb sis 6326 agp
onboard sound: sound pro ht1869v+
amibios
powerconnector: at en atx

foto:Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gilux/mobo.jpg

wie heeft er ervaring met deze dingen en wat voor kabel moet ik hebben om die onboard videokaart aan mijn monitor te hangen.
want als ik er nu een pci kaart instopt geeftie geen beeld omdat in de bios de onboard agp als eerste wordt geinitialiseerd.

en een overzichtje van de jumper settings wordt ook zeer gewaardeerd ;).

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

inderdaad een pcchips.
kijk maar ff p de website. Pcchips nederland is gevestigd in Beuningen.(naast nijmegen)
ik had heel vroeger ook problemen gehad en ging daarnaartoe. Ze hielpen mij en weg probleem. Ze hebben daar vast nog wel connectors liggen bv the atx connector(heeft 2 usb en ps port) vgaconnector en een soundconnector.
---maar btw heel vervelend voor je-----

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:17
schrijf biosstring ff op (onderaan bios bij opstarten) dan kan ik je wel helpen

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13
Ik heb zo'n moederbord in mijn pc zitten!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

The_Spider, hoe moet ie dat doen als ie geen beeld heeft |:( (dat is het grrotste probleem zegt ie)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Lijkt verdacht veel op mijn stukke mobo alleen heb ik geen onboard video, ik heb wel de kabeltjes voor printerpoort en geluidskaart, het boekje van mijn mobo heb ik ook nog, dus als je het wilt hebben...

Verwijderd

O ja ook nog de vage cdrom met allerlei drivers voor al hun mobo's geloof ik.

Verwijderd

he, die heb ik ook (in oude comp)
onder die vier chips, boven pci, zit een connector.
die is het bij mij. (heb de versie met 3 pci en 2 isa :(:(:()
is idd een bx :)

volgens mij heb ik de m747 (bios update deden het goed van de m747:))

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat ding is geen BX mobo, (Wishful thinking) maar de een of andere enge SiS Chipset die ze BX100 hebben genoemd, om vooral de illusie te wekken dat het een BX zou zijn, wat dus niet het geval is.

Ik hoop dat je geld toe hebt gekregen bij dit MoBo ?

Ik heb zo zot vaak gezeik met dit spul gehad, dat wil je niet weten. (Familie die van die Cheap-Ass systemen kopen, en jou bellen als het kl*teding het weer eens niet doet... :( )

Aannames zijn fataal.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Maar op dat bord van jou moet ook een type/model nummer staan.
Wanneer je dat effe geeft als je het kutn vinden, zal ik effe zoeken :)

/edit/
Je bent op deze site geweest:
http://www.pcchips.com.tw/product.html#slot1
/edit/

And The Only One

Verwijderd

PC-chips zit op de Nieuweweg in Wijchen Gld.
Misschien dat ze daar wat weten over je moederbord. Beuningen Gld. zit ie geloof ik ook. Ik weet wel dat het ontiegelijke @(#*@#@# dingen zijn, van de 40 die er binnenkwamen waren er meestal 5 goed ofzo.
Pagina: 1