Toon posts:

Kleuren van scherm negatief maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even een screenie gemaakt van mijn desktop en wat openstaande windows, daarna kleuren omgedraait (negatief gemaakt) en ik vond het best mooi. Zo zou ik eigenlijk altijd mijn scherm wel willen zien (behalve in games).

Dus mijn vraag is, weet iemand hoe ik de kleuren van mijn scherm negatief kan maken? Het zou erg handig zijn als ik dit 1-2-3 snel kon doen zodat als ik ga gamen weer normale kleuren krijg.

Videokaart: ASUS V8440 v29.80 - GForce4 Ti4400 128MB
Monitor: Iiyama Vision Master Pro 512

Misschien dat dit helpt.

edit:
Windows XP Pro, that is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 14:07 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:46

Pubbert

random gestoord

Ik heb net even ge-googled en ik kan eigelijk vrij weinig vinden, misschien dat je via Vormgeving eens moet proberen de door jouw gewenste kleuren proberen te krijgen?

Dit past zowieso denk ik beter in

Software Algemeen

of

Windows Operated Systems

[ Voor 23% gewijzigd door Pubbert op 26-05-2003 15:04 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47
Zoals dond3r al zegt, probeer gewoon je bureaublad kleuren te verbouwen tot hetgeen jij wilt hebben. Ga naar fotoshop oid en neem het pipetje om de kleuren te vinden voor de verschillende schermen en letters etc.
Ik denk dat dat het snelste is wat je kunt doen. de achtergrond is helemaal simpel om te doen 8).
Laat ff zien wat het geworden is. Is wel leuk.

alleen je ikonen wordt een wat groter probleem. Is wel te doen met microangela oid. Gewoon de ikonen bewerken en dan negatief maken waarna je ze weer importeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 26-05-2003 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met die iconen is dus dat het zo een gedoe is om >alle< iconen te veranderen.. En ik denk niet dat het erg mooi is om negatieve (want dat geeft een andere indruk) en niet-negatieve iconen door elkaar te hebben.

Maar ik zal inderdaad even wat proberen met de vormgeving en dergelijke.

Ik zal (als dit topic geen slotje krijgt) ook even resultaat posten.

Btw, Ik heb gevraagd op irc.tweakers.net waar mijn topic thuis zou horen, en ik werd (dan wel niet door moderators) naar V&B gestuurd.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 13:56

Corn

Raar jongetje

Volgens mij kan het als je in configuratischerm de optie voor slechtzienden hebt. Je kunt daar volgens mij hoog contrast doen of inversie of iets dergelijks, het ziet er ongeveer hetzelfde uit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt geen hardwarematig probleem. Derhalve staat dit topic vreemd in VB B)

Dat wordt dus een enkeltje Videoplanken & Beeldkanonnen > Software Algemeen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar verschillende kleurenschema's (waaronder alles mogelijk negatief) maar dat stond niet, omdat niet alles negatief is.

Dus als het niet anders kan dan wat ik tot nu to geprobeert heb, dan hoeft het van mij niet.

Zou ik niet ergens in mijn monitor instellingen iets kunnen verandere over rood/groen/blauw?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook dat hoge contrast (en verdere opties) geprobeert, maar dat ziet er lang niet zo stijlvol uit, als dat wat ik wil.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien wat pennen op je VGA connector omdraaien? :+

Ik denk niet dat het zomaar kan, tenzij je een driver of tooltje o.i.d installeerd welke constant je scherm inverteert...

Hmmz, de magnifier van XP kan het wel... Misschien is er een API voor? Ik zal eens kijken of ik de API kan vinden en die op je desktop ofzo kan loslaten :)

WOEI!!!!

Als je Visual Basic hebt, probeer dan dit eens:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Private Declare Function InvertRect Lib "user32" (ByVal hdc As Long, lpRect As Rect) As Long
Private Declare Function GetWindowDC Lib "user32" (ByVal hwnd As Long) As Long
Private Declare Function GetClientRect Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, lpRect As Rect) As Long
Private Declare Function GetDesktopWindow Lib "user32" () As Long

Private Type Rect
    Left As Long
    Top As Long
    Right As Long
    Bottom As Long
End Type
Private rct As Rect
Private Sub Command1_Click()
    GetClientRect GetDesktopWindow, rct
    InvertRect GetWindowDC(GetDesktopWindow), rct
End Sub

Effe in een form met 1 knop (command1) plakken et voila!

Heb er een .exe van gemaakt. Er is vast iemand die dit wil perfectioneren (invert eenmalig i.p.v. constant)....* RobIII is daar nu te lui voor ;)

Als 'ie het niet doet kan het zijn dat je dit nodig hebt.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=130575&size=128

[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 26-05-2003 18:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Oei, ik heb te snel gereageerd. Blijkt het niet constant te zijn, maar eenmaalig.. dus als ik iets refresh, is het weer normaal.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 20:24 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

_/-\o_ Super! Het werkt inderdaad maar eenmalig; maar het is al geweldig :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11
Als je het constant wil hebben: http://www.codeproject.com/menu/SkinMenu.asp geeft de truc hoe je een willekeurig window een willekeurige palette kunt geven. In hun voorbeeld fixen ze alleen #32768; je zou zelf die test eruit moeten slopen.
Move P&W?

[ Voor 4% gewijzigd door MSalters op 27-05-2003 00:30 ]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al een keer van V&B naar SA verhuist.

Nou ja, in ieder geval, bedankt RobIII. Ik denk wel dat ik iemand kan vinden die het voor me wilt aanpassen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik weet niet of mijn methode ook zodanig is aan te passen dat 'ie blijft werken, ik vrees dat er toch wat meer bij komt kijken...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1