[98] Gekopieerde data van cd is altijd alleen-lezen...

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 08:53
als ik data van cd naar harde schijf kopieer is deze altijd alleen-lezen. ik kan dan 1 voor 1 die files na gaan om ze van alleen-lezen af te halen....als ik de map met hierin de data van alleen lezen afhaal, dan doet hij dit alleen bij de map, en niet bij de files hierin....

weet er iemand hoe ik dit op kan lossen??

search leverde niks op....

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49
Start->Run-> command.com
Navigeer naar de dir

attrib -r /S /D *

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Bartez schreef op 26 May 2003 @ 14:03:
als ik data van cd naar harde schijf kopieer is deze altijd alleen-lezen. ik kan dan 1 voor 1 die files na gaan om ze van alleen-lezen af te halen....als ik de map met hierin de data van alleen lezen afhaal, dan doet hij dit alleen bij de map, en niet bij de files hierin....

Volgens mij is zo´n soort draadje al een keer langsgekomen. Misschien staat hier iets:

Alleen-lezen

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je kan toch gewoon alle files in de explorer selecteren en dan het vinkje bij "read only" weghalen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Bartez schreef op 26 mei 2003 @ 14:03:

Eigenlijk best logisch...
Windows neemt de rechten over van het bestand.
Alle bestanden op een cd zijn read only, bij het kopieeren neemt windows deze eigenschap dus over.

• Bartez
in xo is dit niet...dan haalt hij dat eraf zodra je van cd kopieert....alleen 98 is zo stom dat niet te doen, waardoor je een eeuwigheid bezig bent met het aanpassen van die rechten....is daar geen optie voor ofzo?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ook Windows XP zal normaal gesproken deze bestanden gewoon op alleen lezen houden.
Maar ook in Win98 is het per map te doen hoor, je hoeft echt niet alles stuk voor stuk te doen. Gewoonweg alle bestanden in een map selecteren, en bij de eigenschappen read-only uit te vinken.

Verwijderd

nee dus. XP haalt wel het read only attribuut van de bestanden tijdens het kopieren naar de HD. tevens kun je in XP als je een map selecteert aangeven of je ook alle subfolders en files wil aanpassen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CTRL-A (of bewerken->alles selecteren) in je map met de bestanden, rechtsklik op een icoon ->Eigenschappen->Read-only (of alleen lezen) uitzetten->OK, et voila...

En voor subdirs idd de ATTRIB gebruiken...

Misschien is een leuk VBS-je een keer een idee gezien het aantal keren deze vraag wordt gesteld? :+

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 26-05-2003 15:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Om deze reden gebruik ik bij het copieren van een CD naar harde schijf altijd het commando XCOPY onder de command prompt. Dit commando is in ieder geval beschikbaar onder NT. Wellicht ook onder 98.

xcopy d:\ c:\cdromstuff /s /e

tikke dus, nie klikke....

Het verwijderen van de read-only attribuut via 'right-click properties' kan overigens uitdraaien op een aardige klus als er een flinke directory struktuur op de CD staat.

[ Voor 28% gewijzigd door PeterB op 26-05-2003 15:23 ]

• Bartez
ja precies...daar zit ik dus mee....ctrl-a snap ik wel....maar als je dat voor 25 directories moet gaan doen ben je wel ff bezig....vroeg me daarom af of er niet een instelling was die ik over het hoofd heb gezien...maar helaas.....zal het met DOS moeten doen....ben blij dat ik thuis XP heb....en alleen op mijn werk 98....
Pagina: 1