Welke geluidskaart voor 5.1 naar receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 09:22
Ik heb onlangs een goede receiver en een goede hifi speakerset aangeschaft. Nu wil ik binnenkort dus ook een nieuwe geluidskaart in de pc zetten. Wat ik wil is een geluidskaart die ik digitaal/optisch op mijn receiver kan aansluiten. Zodat deze het 5.1 geluid kan coderen in dd of dts sounds en kan wegsturen naar de boxen. Nu zit ik te twijfelen over deze 3 kaarten.
Iemand tips of goede / slechte ervaringen? En of belangrijke verschillen?

Creative Soundblaster Audigy OEM € 79
Creative Soundblaster Live Player 5.1 OEM € 41
Creative Soundblaster Live 5.1 Digital € 66

specs:
xp 1800 @ 2000
radeon9700pro
win xp pro
512 ddr samsung
260 gb

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:49

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik zou voor de audigy gaan, aangezien je een goede receiver en speakerset hebt.
Verschil tussen deze kaart en de andere twee zit hem dacht ik vooral in het 5.1 geluid.

• OcNewB
ultimateharry schreef op 26 May 2003 @ 14:05:
Ik zou voor de audigy gaan, aangezien je een goede receiver en speakerset hebt.
Verschil tussen deze kaart en de andere twee zit hem dacht ik vooral in het 5.1 geluid.
Hoe bedoel je in het 5.1 geluid? Kun je dat iets verduidelijken? Die ander zijn toch ook 5.1 oid?

Verwijderd

De Audigy 2 is een uitstekende kaart voor 5.1 audio. Die zou ik kiezen

Verwijderd

Tegenwoordig kan vrijwel iedere zichzelf respecterende geluidskaart 5.1 uitsturen, ik zou zeggen bekijk eens wat reviews en vooral eigenschappen van kaarten (aansluitmogelijkheden zoals optisch of coaxiaal) van verschillende fabrikanten, en staar je vooral niet blind op Creative...

Verwijderd

Een gewone audigy kan iig niet zomaar optisch digitaal uitsturen, alleen als je zo'n drive erbij hebt of een uitbreidingskaartje koopt (niet van creative). Het kan wel gewoon via de spdif uitgang, dan heb je alleen geen optisch maar een normale coaxiale kabel. Maakt verder niks uit. :)

Ik heb zelf de audigy en ben er zeer tevreden over :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 14:18 ]

• OcNewB
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 14:16:
Tegenwoordig kan vrijwel iedere zichzelf respecterende geluidskaart 5.1 uitsturen, ik zou zeggen bekijk eens wat reviews en vooral eigenschappen van kaarten (aansluitmogelijkheden zoals optisch of coaxiaal) van verschillende fabrikanten, en staar je vooral niet blind op Creative...
Tips?

Deze beter dan bijvoorbeeld die audigy boivenaan?
Hercules Fortissimo III 7.1 Retail PCI

[ Voor 11% gewijzigd door OcNewB op 26-05-2003 14:19 ]

• OcNewB
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 14:14:
De Audigy 2 is een uitstekende kaart voor 5.1 audio. Die zou ik kiezen
Audigy 2 = te duur, ik bedoelde een audigy 1!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geluidskaarten sturen alleen 5.1 uit, als het ook 5.1 signaal is, dus bij DVD en Divx met AC3 enzo. Als je een kaart wil die 4 kanaals geluid ENCODEERT naar AC3, dan is de enige optie de nvidia nforce geluidskaart, maar die zal het ook alleen bij spellen doen die het ondersteunen. Als je 4 of 5 kanaals muziek naar je stereo wil hebben, moet je het met losse analoge aansltuiingen doen.

Dit staat ook in de FAQ onder geluidskaarten aansluiten, op de digitale uitgang geven geluidskaarten nulletjes en eentjes, dus boeit eigenlijk de rest niet zo heel erg veel.
[search=audigy2 nforce]
en zie ook bijvoorbeeld:
[rml][ MP3] op High End - welke geluidskaart beste?[/rml]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.