Toon posts:

Printen-->bestand en dan opvangen en printen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet echt hoe ik het in de topic titel moet omschrijven dus probeer ik het zo maar.

Ik heb de volgende situatie:

bij mijn stage bedrijf hebben we een bedrijf met een (zelfgemaakt)software pakket die enkel bestanden kan printen naar een bestand en niet naar een printer, nu willen wij op een of andere manier dat bestand opvangen en via het netwerk op een andere printer (naar onze keuze) uit kunnen printen.

Is er een manier om die print-->bestand opdrachen op te vangen en die te laten printen via een netwerk printer ?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
laten printen naar bestand? en dan elders weer naar de printer sturen?

printen naar bestand is niet zo spannend toch? en dan ergens anders deze info weer naar printer toe sturen, moet je alleen ff zorgen dat je het wel in een uniforme begrijpbare printertaal (pcl nogwat) opmaakt. Zodat andere printers er zonder al te veel problemen mee overweg kunnen.

[ Voor 68% gewijzigd door intert0y op 26-05-2003 14:00 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het programma wat dat bedrijf heeft kan enkel naar bestand printen.
Wij willen dat dus opvangen en alsnog doorsturen naar een printer, maar hoe ?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> SA :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe: Hangt helemaal van het formaat van het printbestand af.

Als het PS / PCL / andere printer-opmaak taal is die de printer meteen snapt, is copy *.prn lpt1 genoeg. Zo niet kan je een batch maken via bijv. kladblok als het ASCII is.

In alle gevallen kan je waarschijnlijk toe met een (batch of bijv. VB)-scriptje die elke 10 minuten kijkt of er bestanden staan, en die allemaal printen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem maar dan worden de printtaken via de RS232 poort verzonden en wil ik ze afvangen met een PC via RS232 en dan in een bestand plaatsen, weet iemand hoe je dit kunt doen ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 13:13:
Ik zit met hetzelfde probleem maar dan worden de printtaken via de RS232 poort verzonden en wil ik ze afvangen met een PC via RS232 en dan in een bestand plaatsen, weet iemand hoe je dit kunt doen ?
Printen vanuit RS232 naar andere PC
Eerst dat topic openen en dan pas search gebruiken en dit topic omhoog gooien om je vraag ook hier te stellen? Je bent vaak genoeg gewezen op Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) om te weten dat het niet de bedoeling is op GoT ;)
Check je mail dan ook even voor wat meer uitleg.

Een topic per vraag is genoeg, deze gaat dan ook op slot.

Als anderen ooit hier extra vragen over hebben gooi ik het met alle plezier weer open, maar een nieuw topic starten met evt verwijzingen naar tips hier kan natuurlijk ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.