Toon posts:

[MSSQL] Datadictionary, Metadata, Datadirectory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik wil graag even een datadictionary genereren, alleen ik kan in MSSQL-server helemaal niets vinden waarmee dat kan.
Wel Metadata mapje, alleen ik kan er niets over vinden hoe ze dat dan willen laten werken.

Hoe kun je dat doen?

Ik heb ookal geprobeerd het MBV php maar ik kreeg geen connectie met MSSQL (best raar want hij zou moeten werken, alleen zal wel iets in php.ini verkeerd zitten)

Of zijn er ergens tooltjes te downloaden daarvoor, want de search hier kon niet echt iets vinden :(

Alvast bedankt

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nou, mijn glazen bol is gebroken, dus ik weet niet hoe je datadictionary eruit moet gaan zien en welke informatie je er allemaal uit wilt halen... Maar ik kan je wel vertellen dat je met de sys* tabellen in je database een heel eind moet komen. Wil je het op een generiekere manier aanpakken, dan kun je ook ADOX gebruiken.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Na gewoon field_name, field_type, field_default, field_size eigenlijk intens standaard dingen.
Maar ik zal de sys* tabellen gaan proberen.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

sysobjects, systypes, sysdefaults en syscomments.
Die moet je onder andere hebben.

日本!🎌

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Waarbij _Thanatos_ waarschijnlijk wel bedoelt dat het over het algemeen niet wordt aangeraden om rechtstreeks op de system tables te querien ;)
offtopic:
op wat (ad hoc) maintenance dingen na

Kijk ook eens bij de system stored procedures (bijv. sp_help, sp_helptext, sp_tables) of de INFORMATION_SCHEMA views.

Today's subliminal thought is:

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wat is er mis met de systables te querien? Ik doelde er helemaal niet op dat dat slecht is! Waarom in godsnaam? Ze zijn forwards compatible en ze werken een stuk sneller dan die stored procs, wanneer je de juiste queries bouwt.

日本!🎌

Pagina: 1