[FAQ ID] Opmerking over Help!!11 topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De laatste tijd zie ik in de active topic list, steeds meer topics komen, met daarachter iets als:

Help!!, Hulp Gezocht etc.

voorbeeld: (nofi tov de TS)
HELP!! Yamakawa 715 doet na firmware upgrade niks meer!!

In NT hebben ze daarvoor al een "FAQ" / opmerking...
Help Help!!!!!!!

is dit niet iets wat wel in de algemene FAQ kan worden geplaatst, of lees ik er weer eens overheen (k kon het zo snel niet vinden)

Het stoort mij eigenlijk wel, maar goed hoe denken jullie erover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb er een hekel aan en edit het dus gewoon weg. 't is iets wat als 'common knowledge' wordt beschouwd, mensen die dat soort titels bedenken zijn niet de mensen die alle regeltjes in de FAQ kennen en doorlezen.

[ Voor 62% gewijzigd door JvS op 26-05-2003 13:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
JvS schreef op 26 May 2003 @ 13:09:
ik heb er een hekel aan en edit het dus gewoon weg
daarom, kan je niet gewoon een stukje typen in de FAQ,
dan kan je daarnaar toe verwijzen..

kan het zelfde stukje zijn als wat in NT staat :)
JvS schreef op 26 May 2003 @ 13:09:
't is iets wat als 'common knowledge' wordt beschouwd, mensen die dat soort titels bedenken zijn niet de mensen die alle regeltjes in de FAQ kennen en doorlezen.
als het dan toch gebeurd kan je wel verwijzen naar de FAQ, en kan de betreffende user niet zichzelf vrijkopen van: "Stond nergens dat het niet mocht", de FAQ moet je ook lezen tijdens je registratie dus je gaat er wel mee accord :)

[ Voor 46% gewijzigd door Maarten op 26-05-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

in de faq, staat wel een stukje over de topictitle Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titel

hierin staat ook vrij duidelijk dat er een goede titel gekozen dient te worden.
Echter ik vind dat dat Help Help!!!!!!! daar ook gewoon mag staan wat mij betreft :)

maar aan de andere kant dat ding wordt toch niet gelezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 02-10 15:30
Uitroeptekens (en ook vraagtekens) edit ik ook altijd weg tot maximaal één exemplaar. 'HELP' vind ik net zo jammer staan en houdt 't ook niet lang vol als onderdeel van een topictitle wanneer ik het eenmaal gezien heb :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Abbadon schreef op 27 May 2003 @ 21:33:
Uitroeptekens (en ook vraagtekens) edit ik ook altijd weg tot maximaal één exemplaar. 'HELP' vind ik net zo jammer staan en houdt 't ook niet lang vol als onderdeel van een topictitle wanneer ik het eenmaal gezien heb :P
en wat nou als het topic niet in HW staat? :P

Verder ben ik het met JvS eens. Ik denk ook dat je niet moet vergeten dat een aantal van de users die zo'n help topic maken na een vriendelijke verwijzing naar de policy en een titeledit wel gaan lezen, zo ook niet meer terugkomen waardoor aanwas eigenlijk minder word.

het verhaaltje was mooier, maar ik kreeg een timeout ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 02-10 15:30
G33rt schreef op 27 May 2003 @ 21:49:
[...]

Wáár?

:+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Abbadon schreef op 27 May 2003 @ 21:33:
Ja, daarom, maar zou het niet kunnen worden opgenomen in de FAQ :?

Erkens (de hoofdletter :Y)) geeft wel aan dat deze te weinig wordt gelezen,
maar het is wel een referentie,
je kan erheen verwijzen :)

dus... is het wat of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AMD_er schreef op 27 mei 2003 @ 22:03:
Ja, daarom, maar zou het niet kunnen worden opgenomen in de FAQPolicy :?
;)
Erkens (de hoofdletter :Y)) geeft wel aan dat deze te weinig wordt gelezen,
maar het is wel een referentie,
je kan erheen verwijzen :)
mja, iedereen wordt geacht de policy te kennen, en dus zou je die kunnen linken, hoewel dat uiteraard meer de taak van een modje is die toch het topic sluit/titel edit, en dus niet voor de users aangezien dat verwarrend kan zijn, aangezien een topicstarter zelf de titel (gelukkig) niet kan editen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
* voorzichtig duwtje, zou een mod of admin hier nog naar kunnnen willen kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

De regels moeten niet nog uitgebreider worden, sterker nog ze gaan zelfs ingekrompen worden (de policy), bij de FAQ kan het misschien wel toegevoegd worden, maar we gaan liever uit van common sense en die ene "help" per dag edit ik wel weg.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
JvS schreef op 30 May 2003 @ 15:59:
De regels moeten niet nog uitgebreider worden, sterker nog ze gaan zelfs ingekrompen worden (de policy), bij de FAQ kan het misschien wel toegevoegd worden, maar we gaan liever uit van common sense en die ene "help" per dag edit ik wel weg.
owkeej, dat was het antwoord wat ik wilde :), bedankt voor de aandacht dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
omdat ik het nog steeds wel een goed plan vind

wil ik vragen aan de moderators deze nogmaals te lezen, en hun commentaar te geven :)

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik het in WOS of SA zie gebeuren zal er ook maar 1 leesteken over blijven en zal de topicstarter in de regel een tip krijgen van me hierover. En dan hebben we alle interessante fora wel weer gehad 8) :+
[/late reactie]

Storend is het IMHO wel (net als schoppen is zo 'schreeuwen' nergens voor nodig en als 'we' het allemaal zouden doen blijft er niets van over). Maar is inderdaad volledig common sense zoals JvS het noemt.

In de FAQ forumgedrag staat er zo wel genoeg over lijkt me - alles in een Groot Wetboek onderbrengen lijkt me niet handig, die paar keer dat het gebeurt het persoonlijk uitleggen kan best wat mij betreft.
AMD_er schreef op 13 juni 2003 @ 17:24:
wil ik vragen aan de moderators deze nogmaals te lezen, en hun commentaar te geven :)

Bij dezen :P
Maar zoals gezegd: het hoeft toch niet per se in de FAQ te staan om nagevolgd te worden.

Dat scheelt ook 'RTFF' opmerkingen en kan er een uitleg van het waarom komen ipv enkel een linkje: dat IMHO veel beter werkt omdat dat de TS geregeld toch de link niet volgt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

AMD_er schreef op 13 June 2003 @ 17:24:
omdat ik het nog steeds wel een goed plan vind

Zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
[...]

Dan boeit het gewoon niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lampje schreef op 13 June 2003 @ 18:35:
Dan boeit het gewoon niet :+
Pas op, of we gaan jou vervangen door een TL-buis >:) ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Jongens rustig, alle fora zijn even leuk :P Hop, iedereen blij :+ . Ontopic: Jah, dat gehelp en hulp gezocht hangt mij zo langzamerhand zwaar de keel uit. Zoiets kan je wel in een post zelf zetten om nadruk te leggen, net als smileys dat effect kunnen geven. Echter, zoiets in een topictitel zetten is een dooddoener.

Als je een topictitel hebt als: "HELP pc start niet meer op??" dan klik ik daar zowat niet meer op. Maar een topictitel als "pc start ineens niet meer op?" vind ik al heel wat beter. En een topictitel die een specifieker probleem vastlegt, zoals "opstartprobleem: mobo gaar aan het worden?" is al wat beter, want dan wordt specifiek het mobo genoemd.

Helaas reggen mensen zomaar ff, loggen in, en doen hun first post op GoT. En vaak wordt dat gelijk een slotje, omdat de topictitel en/of topicstart niet conform de richtlijnen is. Als die beginnende users nou ff een paar minuten zouden nemen om de algemene FAQ en de desbetreffende subforum-faq (PMG, NOS, V&B, etc :P) te lezen... wat zou dat toch mooi zijn :D

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 13-06-2003 20:47 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Probleem is dat het gemeengoed is om Disclaimers en Voorwaarden van programma's snel door te klikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/voorwaarden.jpg

Dit soort schermen komen jullie ongetwijfeld bekend voor. Probleem bij dit soort teksten is gewoon dat ze te lang zijn om even snel door te lezen. Dat is een behoorlijke opgave, en schrikt af. Daarnaast bevat het vaak dezelfde inhoud, alleen net iets anders geformuleerd.

Enige oplossing die ik zie, is gewoon het inkorten van dit soort stukken tekst, zodat ze minder afschrikken en minder snel worden weggeklikt.

Maar ik denk dat je dit nooit eruit zult krijgen, daarvoor zit het teveel ingebakken bij de meeste mensen. Ik had de voorwaarden ook niet gelezen toen ik me geregistreerd had. Volgens mij geld dat voor bijna iedereen hier :/

En PMG ruleert

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2003 20:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

Heeft iemand al door dat er in de 'forumgedragfaq' wat veranderd is ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik kom er nooit, dus ken die faq ook niet uit m'n hoofd.

Wat is er veranderd ? ;)

Gokje:
[quote]• Topictitels in de geest van "HELP !!!!!!!!! [iets] DOET HET NIET !!!!!!!!!"
:?

[ Voor 47% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2003 21:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
bedankt Jaymz :),

dit is wel genoeg, je zou ook nog het linkje wat in NT staat erbij kunnen zetten, maar dat is aan jou :)

toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

dual-zip schreef op 13 juni 2003 @ 21:55:
Ik kom er nooit, dus ken die faq ook niet uit m'n hoofd.

Wat is er veranderd ? ;)

Gokje:

[...]

:?
FAQ Forumgedrag - Topictitel staat hij ook bij.

En uiteraard d:)b Jaymz :*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je gewoon het al uit je eigen weet dat je je vraag niet extra moet laten opvallen...
Je bent toch niet meer dan een ander?
Meestal lees ik die Help Help!!! gevallen niet eens uit frustratie ;)
Ook dingen als
schop
2 min later
schop
...
geef ik liever geen antwoord op :)
Pagina: 1