Toon posts:

NVIdia Audio op Asus A7N266-VM werkt niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een splinterniew ASUS A7n266-vm moederbord met een audio ingebouwde audio van NVidia. Ik heb alles gewoon netjes geinstleerd met de laatste updates van internet ook nog. Maar ik krijg geen geluid.... in het hardware scherm staan geen problemen , rechts onder heb ik gewoon mijn icoontje van audio staan. de boxen getest die werken ook.. Maar ik krijg geen geluid.. het rare is als ik een geluidje afspeel van de pc OF cd en ik da opname ding open geeft deze GEEN uitslag dus word er volgens mij software matig dan niks gedaan... Ik werk trouwens met Win2000 prof. iemand iedeeen hierover?? ik snap er helemaal niks meer van namelijk.

Alvast bedankt

Verwijderd

in de bios van het mobo
via advanced > chip configuration > MCP Audio Controller op [AUTO] zetten.

misschien een beetje laat maar kwam er vandaag toevallig achter bij het upgraden
van de comp. van m'n buurman dus misschien heb je er nog wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nope heb ik al geprobeerd staat on auto, rare was wel dat ik alleen auto of disabled kon kiezen geen enabled

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
tsja, je zult het wel gechecked hebben maar aangezien het niet in je post staat :
-Heb je wel bij de windows volume eigenschappen gechecked of er niet iets op dempen staat ?
-Heb je de drivers die bij asus staan al eens geprobeerd (107), of alleen die bij nvidia ?

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
rechts onder het icoon staat niks op dempen
en keb alle drivers geprobeerd van nvidea en asus.
Het alleraarste vind ik dat een equilizer (of hoe je t ook schrijft.)
geen uitslag geeft dus je speelt iets af maar de uitslag is nul.
Da zegt volgens mij da er in de software iets nie goed zit.
Ik heb bij asus en nvidea bij support gezocht maar niks over dit probleem :(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Het alleraarste vind ik dat een equilizer (of hoe je t ook schrijft.)
geen uitslag geeft dus je speelt iets af maar de uitslag is nul
Heb je alleen met bestanden je geluid getest?
Probeer het ook eens met een audio cd.

Als namelijk dat balkje niet uitslaat, dan komt dat in 90% van de gevallen doordat het bron-programma het geluid gewoon helemaal zacht heeft staan.

Of je hebt gewoon in de geluidsinstellingen van windows, een verkeerd output device geselecteerd (control panel>sounds/audio>audio>playback device)

Verwijderd

Topicstarter
met een audio cd is het het zelfde heb ik ook getest.
control panel>sounds/audio>audio>playback device hierbij heb ik alle mogelijkheden gehad :s
kweet t mensen tis echt gewoon een &^%^#@$ probleem!
ik hoopte eigenlijk meer dat iemand kon zeggen dat het aan nvidea of asus lag en een patch nodig had. Maar op hun sites vond ik daar ook niks over

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:42
Kijk even in je handleiding of er op het mb misschien een front panel audio aanlsuiting zit. Indien je deze niet gebruikt moeten er enkele jumpers op geplaatst worden anders doen de aansluitngen in je atx bracket ook niets.

Verwijderd

Ik heb sinds een week een zelfgebouwde computer met een A7n8x erin. Alles deed het meteen zonder problemen, behalve de onboard sound. Ik heb al 3 dagen lang alles geprobeerd en opgezocht op internet en GoT maar ik kan maar geen goed antwoord en oplossing vinden. Alles aan mijn MoBo doet het verder, behalve dus het geluid. Ik heb de bios al geflasht en de nieuwste nforce2 drivers van asus al gedownload, maar zonder resultaat. In Windows XP prof heeft ie alle drivers gewoon geinstalleerd en staat de nforce2 geluidskaart overal op standaard geluidsapparaat.
Er komt dus ook geen icoontje van nforce2 geluid in mijn taakbalk. (behalve als ik dat zelf aanzet bij geluidsopties, Maar dat helpt niks).

Ik ben echt radeloos en kan iemand mij asjeblieft helpen of met een oplossing komen????

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag weer aan de slag gegaan met mijn geluids probleem,
Ik heb inderdaad een frontpannel aansluiting, ik kan alleen nergens iets vinden
in de manual hoe ik deze uitschakel met jumpers. Ook op de asus site heb ik niets gevonden. Iemand enig idee?
Pagina: 1