Yamakawa 715 doet na firmware upgrade niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 16:06

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb mijn Yamakawa dit weekend een firmware upgrade laten ondergaan. Helaas voor mij is dit niet helemaal goed uitgepakt. Ik zal de details besparen, maar ik heb het niet gedaan zoals het moest :(

Nu zit ik met een speler die niet eens meer aangaat!! Is het mogelijk om de speler te resetten of iets van de hardware te veranderen zodat hij het weer gaat doen??

Ik ben een NooB op dit gebied dus alle voorstellen zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

[knip flamen doe je maar ergens anders]

[ Voor 84% gewijzigd door JvS op 26-05-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
[reactie dan ook maar weg :)]
[JvS edit dus :P]

[ Voor 92% gewijzigd door JvS op 26-05-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
Welke firmware heb je getracht te upgraden?

Als het je loopwerk is kun je deze eventueel ook via IDE aan je PC hangen en
dan alsnog flashen.

Als het de speler zelf is heb je dus gewoon een andere Eprom nodig of een bedrijf (de leverancier) wat het jusite BIN file in je Eprom kan flashen.
En als je geluk heb kun je de Eprom hotswappen in je PC en daar flashen, maar
dan moet je PC wel hetzelfde type Eprom (juiste spanning en grootte) hebben.
genoeg opties om nog meer te ... 8)7

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Het gaat echt om de speler. Ik zou dus een nieuwe eprom kunnen kopen! Ik zal eens zoeken of dat via internet kan. En daar ik niet zoveel verstand heb van eproms zal ik deze niet proberen zelf weer te gaan flashen.... anders kan ik straks hier ook niet meer posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63374

probeer eens garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Nou ik heb hem al 4 jaar en ook nog tweedehands gekocht... waarschijnlijk is dan de garantie wel verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 11:03

ranzige pad

kwaaak kwaak

ik zou hem gewoon ook even aan je computer hangen en kijken of je de firmware op die manier los kunt krijgen. Ik hoop alleen dat je hem dan kun flashen aangezien de standaard upgrade via een cd gaat en niet via een firmware flash util. Moch het probleem niet meer oplosbaar zijn vraag ik met toch af wat er gebeurt als je het loopwerk vervangt door een nieuw loopwerk (tis toch maar een pc loopwerk) met de zelfde front bezel fromaten.

ranzigepad heeft zelf een 713 met firmaware: "Yam713_BT_0554_Patched.zip"
ik heb z'n idee dat jij het zelfde hebt geprobeerd.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16688

Eerder gehoord; die persoon heeft een bios uit leiden of leiderdorp besteld, deze geplaatst en toen was zijn probleem opgelost. Hoorde van iemand anders dat de firmware update alleen goed gaat indien je CD met de update voor een gedeelte volstaat. Maakt niet eens uit waarmee, zolang het maar geen bijna lege cd is.
Als je erachter komt, wil je het dan hier ook posten ? Heb ook Yamakawa 715 en die is ook eik aan een bios flash toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
ranzige_pad schreef op 26 mei 2003 @ 14:32:
ik zou hem gewoon ook even aan je computer hangen en kijken of je de firmware op die manier los kunt krijgen. Ik hoop alleen dat je hem dan kun flashen aangezien de standaard upgrade via een cd gaat en niet via een firmware flash util. Moch het probleem niet meer oplosbaar zijn vraag ik met toch af wat er gebeurt als je het loopwerk vervangt door een nieuw loopwerk (tis toch maar een pc loopwerk) met de zelfde front bezel fromaten.

ranzigepad heeft zelf een 713 met firmaware: "Yam713_BT_0554_Patched.zip"
ik heb z'n idee dat jij het zelfde hebt geprobeerd.
Hoe hang ik hem aan mijn pc dan?? En hoe zou ik hem dan opnieuw kunnen flashen? Een ander loopwerk kan ik wel eens proberen. Heb nu een DVD speler in mijn pc zitten. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Anoniem: 16688 schreef op 26 May 2003 @ 14:36:
Eerder gehoord; die persoon heeft een bios uit leiden of leiderdorp besteld, deze geplaatst en toen was zijn probleem opgelost. Hoorde van iemand anders dat de firmware update alleen goed gaat indien je CD met de update voor een gedeelte volstaat. Maakt niet eens uit waarmee, zolang het maar geen bijna lege cd is.
Als je erachter komt, wil je het dan hier ook posten ? Heb ook Yamakawa 715 en die is ook eik aan een bios flash toe
Weet je toevallig nog waar hij deze dan vandaan heeft? (Bij welk bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Anoniem: 60477 schreef op 26 May 2003 @ 13:16:
[knip flamen doe je maar ergens anders]
Bedankt voor het knippen JvS 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedrijf waar hij die bios vandaan heeft gehaald bestaat niet meer, maar ik heb op http://www.yamakawa.nl gekeken, daar staan een telefoonnummer: misschien dat die je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Anoniem: 16688 schreef op 26 May 2003 @ 14:53:
Bedrijf waar hij die bios vandaan heeft gehaald bestaat niet meer, maar ik heb op http://www.yamakawa.nl gekeken, daar staan een telefoonnummer: misschien dat die je verder kunnen helpen.
Ik heb ze geprobeerd te bellen, maar krijg steeds voicemail. Ik hoop dat zij me verder kunnen helpen met misschien wel een nieuwe eprom!

Ik laat het hier nog wel weten als ik ze te pakken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sgoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Tja. Het is dus duidelijk de player, en niet de DVD unit. Ander had je hem wel nog aan kunnen doen. Hot swap is niet mogelijk. Een PC heeft een heel ander prom.
De Raite/Yamakawa heeft zo'n klein 4 kant ding. Maar ja het mooiste is
de firmware downloaden en je flashrom meenemen naar iemand met een flash/eeprom brenner. En inderdaad waar vindt je zo'n persoon. ???

Es kijken welke firmware latest is overigens en kijken welke ik thuis heb.
Ik heb BTW wel los de eerste eeprom, maar die bevat niet de software om via een cd te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Anoniem: 8392 schreef op 26 mei 2003 @ 16:55:
Tja. Het is dus duidelijk de player, en niet de DVD unit. Ander had je hem wel nog aan kunnen doen. Hot swap is niet mogelijk. Een PC heeft een heel ander prom.
De Raite/Yamakawa heeft zo'n klein 4 kant ding. Maar ja het mooiste is
de firmware downloaden en je flashrom meenemen naar iemand met een flash/eeprom brenner. En inderdaad waar vindt je zo'n persoon. ???

Es kijken welke firmware latest is overigens en kijken welke ik thuis heb.
Ik heb BTW wel los de eerste eeprom, maar die bevat niet de software om via een cd te upgraden.
Zou hij dan weer werken?? Dat zou wel echt perfect zijn. Wat vraag je voor die eprom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is hier nog wat uit voortgevloeid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Helaas :(

Ik heb ze nu al zeker 8 keer gebeld!! Krijg steeds de voicemail. Deze heb ik ook al ingeproken of ze me terug willen bellen... niks!!

Mmmm....

Ik had ook nog gevraagd aan Klaas_baas voor die eprom die hij nog had liggen, heb hem er ook over gemaild, maar hij reageerd ook niet meer helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

mjhzenden schreef op 05 June 2003 @ 07:33:
Helaas :(

Ik heb ze nu al zeker 8 keer gebeld!! Krijg steeds de voicemail. Deze heb ik ook al ingeproken of ze me terug willen bellen... niks!!

Mmmm....

Ik had ook nog gevraagd aan Klaas_baas voor die eprom die hij nog had liggen, heb hem er ook over gemaild, maar hij reageerd ook niet meer helaas :'(
hmm ik ken dit:

ik heb een Yamakawa 713, ook eens geprobeerd te upgraden, kets ! : player dood.....toen heb ik 2 nieuwe eeproms bij een gozer in duitsland besteld, 1 met de nieuwe firmware en de ander met de oude.....

De nieuwe firmware sucked dus toen toch maar de oude behouden en nooit meer geupgrade....

misschien heb zijn emails nog ergens, adres hebben ? (zal pas zaterdag worden zit nu in de USA en kan niet bij m'n meel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb op het moment een SEG 2000 oid thuis staan, dit is een Raite 715/Yamakawa/enz.. kloon. Deze is echter van een kameraad van me en zou ik even doormeten aangezien hij het niet meer deed na blikseminslag (gek he) Tot nu toe heb ik geconstateerd dat de voeding iig kapot is, de rest weet ik eigelijk nog niet, zal ik binnenkort even proberen. Gewoon ff swappen met mijn Raite 713 en kijken wat ie doet.

Wellicht is het hele AV processing printje nog wel goed, en dus ook de EEPROM die daar opzit. Met een beetje mazzel hoeft die kameraad hem ook niet meer terug te hebben en kunnen we misschien wat regelen.

Kan je anders niet ergens op een school ofzo die EEPROM flashen?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb niet echt conecties met mensen die op een school werken/zitten. Maar ik houd me aanbevolen voor die eprom!!

En het schijnt nogal een aparte eprom te zijn, dus of je die zomaar ergens kan flashen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Voor diegene die het nog willen weten, ik kreeg een reactie via email:

"wij kunnen u evt. een nieuwe eeprom toesturen. Kosten bedragen
50 euro ex btw. Als u ons vertelt of het een 715 met of zonder
scartaansluiting betreft kunnen wij de juiste eeprom voor dit model
opsturen.

Betaling 59,50 Euro dient vooraf te geschieden op giro9028874 tnv
Raydon BV
ovv eeprom 715 en uw adresgegevens "

Dat vind ik toch iets te veel voor zo'n speler. Heb ondertussen een Revoy 3200 gekocht :*)
Iemand nog een Yamakawa 715 kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das erg duur ja.
En het flashen is erg eenvoudig, 2 minuten werk.
En het prom is erg standaard, ook niks byzonders.

Revoy is een goeie keus denk ik.

BTW ik had je wel gemailed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ja de revoy bevalt me prima. Deze heb ik ook geupdate en het verliep perfect! kan dus nu ook DivX 3.11 afspelen :)

Ik heb nog geen mailtje van je ontvangen!! Waar heb je hem heen gestuurd dan? Stuur hem anders nog een keertje naar: kweetjes@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb direct je een reply toen gestuurd, da's toch al snel 3 week geleden denk ik.
Dat is nu niet zo relevant meer.

Eeeh maar ook divx 5 ?? of is dat nog ff wachten tot een nieuwe firmware :-)
Dat met firmware kan fout gaan schijnt het ?!!?! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb niks ontvangen, raar!! Misschien ben je als spam aangezien ;)

Ja hij ondersteund ook 4. xx en 5. xx. Ook Xvid.... zie :

http://www.revoy3200dx.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Had jij die eeprom nog voor me dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eeh ja nou ok, je mag het eprom op halen wat mij betreft.

Of anders verkoop je mij de Raite :-) ??
Spare parts zeg maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Zeg me wat je ervoor wilt hebben! En waar is hij eventueel op te halen? Mail me anders even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja mailen gaat fout hebben we ontdekt.
Maar ik heb je ge_add aan de MSN list.
Pagina: 1