AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Niet echt PW volgens mij, maar als je bij Validatieregel Like "*@*" invult moet het werken.
Verwijderd
Kies eens in de properties van een veldje en kies voor Input mask oftewel invoermasker. Zit een wizardje bij, kan je zelf een nieuw mask aanmaken!
Persoonlijk mijd ik invoermaskers als de pest, vooral bij datumvelden. Maargoed, dat kan persoonlijke voorkeur zijn.
Daarbij is een Validatieregel op databaseniveau, en een invoermasker op presentatieniveau.
Daarbij is een Validatieregel op databaseniveau, en een invoermasker op presentatieniveau.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dit kan je oplossen door middel van VBA-code:
code:
1
2
3
| If (InStr(string1,"@") < 1) then
MsgBox("Het apenstaartje is niet gevonden.")
end if |
TweakersOnly, wat is het voordeel van zelfgeschreven code boven een ingebakken functionaliteit van Access?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Alleen een @ verplichten in een emailadres veld lijkt me nogal een magere validatie. Je zou een reguliere expressie kunnen overwegen waarbij je nog meerdere eisen mee kan nemen.
Intentionally left blank
Pagina: 1