Exchange 2000 verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik wil exchange 2000 verplaatsen van de ene server naar de andere,
maar niet alleen de mailboxes ook alle instellingen van exchange.

Ik dacht dat het simpel zou zijn, maar na wat zoeken in boeken en op het internet.
Heb ik toch nog wat vraagtekens.

Het is blijkbaar niet mogelijk om een backup te maken en deze op een andere server terug te plaatsen. Hiervoor moet de servernaam hetzelfde zijn.

Hier op GoT vond ik dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/288307
Hier worden alleen de mailboxes verplaatst, maar ik wil ook alle instellingen verplaatsen.

Zelf heb ik zitten denken om op de tweede server Exchange als 'subsequent' te installeren. Even laten repliceren. Daarna de eerste server uit de lucht te halen.
Maar gaat dat op deze manier werken is dan mijn vraag?

Belangrijk is ook, dat de eerste server niet uit de lucht kan zolang de tweede server niet goed werkt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

niet de servername moet de zelfde zijn maar ook de naam van de organisatie moet het zelfde zijn. Je krijgt problemen met starten van information store en dergelijke als je het op andere server zet. Maar wat let je om een backup terug te rollen en dan te kijken wat er gebeurd als je de hardware toch al hebt?

je kunt in ieder geval maiboxen moven naar een nieuwe server of je instelligen ook kunt moven weet ik niet 123.

[ Voor 16% gewijzigd door mutsje op 26-05-2003 13:08 ]

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik heb exchange geïnstalleerd en de database files geplaatst in de MDBDATA map.
Maar dat gaan niet helemaal goed. Als ik de foutmeldingen opzoek bij eventid.net, krijg ik de volgende oplossing.

As per Microsoft: "The Last Backup Set check box was not selected during the restore, so hard recovery was not run.". See the link below for more details.

Word ik ook niet veel wijzer van.

[ Voor 3% gewijzigd door ramonp op 26-05-2003 16:16 ]

Verwijderd

Zoek is met google op eseutil and Isinteg.
Dit weet ik nog uit m'n 5.5 tijd en een gare db.

Suc6