Lengte TV-OUT cinch kabel

Pagina: 1
Acties:

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 19:22

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Ik wil graag mijn realmagic Hollywood+ DVD kaart op mijn TV aansluiten. De afstand tussen de PC en de TV is ongeveer 10 meter. Kan dit?
Wat voor soort kabel ben ik dan nodig? (qua afscherming, impedantie enz)
Heb wel in de search gekeken maar daar werd ik niet echt veel wijzer van...

Kan iemand me een bruikbare tip geven?

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

• Calitomnication
  • Laatst online: 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

10 meter moet te doen zijn. Je kunt kiezen tussen een Composite en een S-Video kabel. Net wat je kaart ondersteund..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Ik wou het graag met cinch (is composite?) doen. (gewoon tulp dus) Enig idee welke impedantie kabel vereist is?

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb ooit eens op school Idols nagespeeld. Daar had ik een videokabel voor de Blue-room van de tv-out naar een televisie, met een kabel van 35 meter, dus moet lukken. Was wel een kabel van 5 euro per meter o.i.d.

edit:
voor de impedantie denk ik dat je het beste gewoon naar de lokale elektroboer je probleem kunt voorleggen, hij weet de juiste kabel-impedantie. De lengte overbruggen lukt zeker

[ Voor 31% gewijzigd door sjoerdb2 op 26-05-2003 12:09 ]

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Geen vette schaduwen in je beeld dus? Het beeld moet natuurlijk gewoon na 10 meter snaarstrak blijven.

Verwijderd

Ik heb hier een kabel met een lengte van 15 meter, werkt prima hoor, goede kwaliteit. Het is een 3-in 1 kabel: s-video kabel met geluid. Dan is toch alles iets beter weggewerkt, dan 3 losse kabels door de huiskamer hebben lopen.

Verwijderd

bij een beetje electronica zaak hebben ze wel van die kabels van 10 meter. Is gewoon een standaard maat. Denk dat dixons enzo ze ook nog wel hebben

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 15:20

-TAZZ-

X

10 meter is met de juiste kabel goed te doen. Ik heb thuis m'n DVD op m'n TV aangesloten dmv 12 meter microfoonkabel. Deze ligt samen met een luidsprekerkabel en coaxkabel in een kabelgoot, omdat de kabel goed afgeschermd is, levert dit een perfect beeld.
Ik gebruik beide kernen als signaal draad (+) en de mantel als massa.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Maar heeft ook iemand een idee wat voor specs een dergelijke kabel moet hebben?!? Ik kan natuurlijk wel naar de elektronicaboer gaan voor een videokabel maar dan wil ik in 1 keer de juiste hebben. En geen overbodig dure het liefst...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TheShadow schreef op 26 May 2003 @ 12:12:
Maar heeft ook iemand een idee wat voor specs een dergelijke kabel moet hebben?!? Ik kan natuurlijk wel naar de elektronicaboer gaan voor een videokabel maar dan wil ik in 1 keer de juiste hebben. En geen overbodig dure het liefst...
Denk dat als je een kant en klare kabel koopt van ca 15 m (dus goed afgeschermd en audio en video in 1, 3 pluggen aan elke kant) je toch zult moeten rekenen op een eurotje of 40. Goed splu is nu eenmaal duur. Zelf maken kan ook, alleen is het dan ff afwachten hoe de kwaliteit zal zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op 26 mei 2003 @ 12:16:
[...]

Denk dat als je een kant en klare kabel koopt van ca 15 m (dus goed afgeschermd en audio en video in 1, 3 pluggen aan elke kant) je toch zult moeten rekenen op een eurotje of 40. Goed splu is nu eenmaal duur. Zelf maken kan ook, alleen is het dan ff afwachten hoe de kwaliteit zal zijn ;)
Precies, de 15 meter kabel die ik heb, was kant en klaar en kostte 40 euro.

Verwijderd

Over het algemeen zorgt een coaxiale kabel van 75Ohm voor de beste weergave over wat langere afstanden. Het is in theorie dezelfde kabel die je gebruiken kan voor digitale weergave over coax, tussen bijvoorbeeld een DVD-speler en een versterker. 10 meter valt zeker binnen de mogelijkheden.

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 15:20

-TAZZ-

X

Gaat het alleen om het video signaal of ook audio??
Voor de meest ideale oplossing moet de impedantie van de kabel gelijk zijn aan die van de video uitgang van je videokaart.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
-TAZZ- schreef op 26 mei 2003 @ 12:21:
Gaat het alleen om het video signaal of ook audio??
Voor de meest ideale oplossing moet de impedantie van de kabel gelijk zijn aan die van de video uitgang van je videokaart.
Het gaat alleen om het videosignaal. De audio heb ik vanwege mp3z en spelletjes al langer naar mijn versterker lopen. De impedantie van de kaart weet ik zo niet maar is dit geen standaard impedantie? 75Ohm lijkt me wel gangbaar maar zeker weten is altijd fijner. Heeft de scart in van je tv/videorecorder nog een bepaalde impedantie? (als je daar een tulp verloopje voor koopt)
Kan iemand misschien op de isolatie van zijn eigen kabel naar de impedantie kijken?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

TheShadow schreef op 26 May 2003 @ 12:01:
Ik wil graag mijn realmagic Hollywood+ DVD kaart op mijn TV aansluiten. De afstand tussen de PC en de TV is ongeveer 10 meter. Kan dit?
Wat voor soort kabel ben ik dan nodig? (qua afscherming, impedantie enz)
Heb wel in de search gekeken maar daar werd ik niet echt veel wijzer van...

Kan iemand me een bruikbare tip geven?
Ik heb zelf een H+ kaart, en mijn tv er op aangesloten met een kabel van 10 meter (coax, composiet). De goedkoopste kabel die er is, iets van €1,50 (voor 10 meter), en het beeld is superstrak.

Zie om eerlijk te zijn nauwelijks tot geen verschil met mijn DVD speler, of als ik hem heb aangesloten via een 10 meter s-video kabel (van €2,40).

Kortom het is geen enkel probleem en geef vooral niet te veel geld uit aan dure kabels, want goedkope kabels werkend perfect.

Verwijderd

Heb een afgeschermde coaxkabel met aan beide kanten een cinchplug eraan. Hij is 75 ohm en zit met een adaptertje tussen me tv-out en tv.

5 meter kostte me €4,10 (Conrad) en 10 m kost €10,20. Hij is duidelijk beter afgeschermd als dat superdunne standaard kabeltje. Persoonlijke aanrader ;)

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 26 May 2003 @ 12:46:
[...]

Ik heb zelf een H+ kaart, en mijn tv er op aangesloten met een kabel van 10 meter (coax, composiet). De goedkoopste kabel die er is, iets van €1,50 (voor 10 meter), en het beeld is superstrak.

Kortom het is geen enkel probleem en geef vooral niet te veel geld uit aan dure kabels, want goedkope kabels werkend perfect.
Jij hebt dus op een zelfde soort kaart coax met tulp pluggen? of is composiet nog weer wat anders? En wat is de impedantie van die kabel?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik zal het je nog sterker vertellen: ik heb een UTP kabel gepakt, RJ45 stekkers eraf gehaald, en tulpstekkers (male aan de ene kant, female aan de andere kant) en daar zowel het videobeeld, als het geluid door gegooid. Had in het begin overspraak, het beelde trilde op de maat van het geluid. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat er 2 shields zitten in de UTP kabel, en dat ik gewoon het video signaal (2 aders) onder een ander shield moest laten lopen, en de 4 audio aders onder het andere.

Waarom een UTP kabel? Omdat deze makkelijk onder de plint past. Afstand is ~10-12meter.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Ik wil het liever wel een beetje met normale kabel doen. Ik heb ook al een godsvermogen aan CAI kabel uitgegeven voordat het tv-beeld over 25-30 meter een beetje fatsoenlijk was.
Maar ik denk dus dat ik een metertje of 10 coax van 75Ohm koop met vergulde tulp pluggen. Daarbij een verloopje van tulp naar scart en dan in m'n videorecorder omdat de scart van m'n video in m'n tv zit..

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

TheShadow schreef op 26 May 2003 @ 12:50:
[...]

Jij hebt dus op een zelfde soort kaart coax met tulp pluggen? of is composiet nog weer wat anders? En wat is de impedantie van die kabel?
Ik heb idd (de dunste)coax met tulp-pluggen. Met composiet geef ik aan welk signaal ik gebruik. Je hebt op de H+ een composiet signaal en s-video signaal.
Het composiet signaal (wat iets mindere beeldkwaliteit geeft) gaat over een simpel coax kabeltje, s-video gaat over een meer-aderige kabel en heeft geen tuulp-stekkertjes als aansluiting.

Maar ik zou het eerst echt proberen met een kabel van €1,50 voordat je te veel geld gaat uitgeven aan dure kabels.

Verwijderd

TheShadow schreef op 26 May 2003 @ 13:11:
Ik wil het liever wel een beetje met normale kabel doen. Ik heb ook al een godsvermogen aan CAI kabel uitgegeven voordat het tv-beeld over 25-30 meter een beetje fatsoenlijk was.
Maar ik denk dus dat ik een metertje of 10 coax van 75Ohm koop met vergulde tulp pluggen. Daarbij een verloopje van tulp naar scart en dan in m'n videorecorder omdat de scart van m'n video in m'n tv zit..
En waarom verguld als ik vragen mag?

Je weet dat dat alleen zin heeft als de connectors ook verguld zijn?

Shoot me als ik je onderschat nu :p
Pagina: 1