Toon posts:

[UPS] Voltage schommelingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn deze schommelingen normaal bij een ups?

zie: http://www.brammetjuh.nl/ups.jpg

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

dat is je input voltage.
oftewel het voltage wat de ups ingaat.
geen zorgen om maken dus.

Verwijderd

Topicstarter
Zit met nog een probleem :S

Wanneer ik de stekker uit de UPS trek, springt ie meestal niet over zijn accu. Ligt dit aan de accu of aan de UPS unit?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je de communicatie kabel van je ups wel goed aangesloten op je server/workstation :?

blijft de PC wel online, of valt deze ook uit dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja communicatiekabel is aangesloten en natuurlijk valt mijn pc uit!!!

'Wanneer ik de stekker uit de UPS trek, springt ie meestal niet over zijn accu.'

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 18:24

Part

Helemaal niets.....

Het ziet er na uit dat de accu's bijna op zijn of dat je de ups te zwaar belast.
Hoe oud is je ups en als hij wel aan gaat heeft hij dan nog de volledige capaciteit?

Verwijderd

Topicstarter
De accu's worden gewoon opgeladen en ik heb er op het moment alleen mijn eigen pc aanhangen om te testen. Met de software die erbij zit worden er geen problemen aangegeven...

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 18:24

Part

Helemaal niets.....

Het kan zijn dat de accu’s versleten zijn en niet meer de volledige capaciteit hebben.
De ups meet namelijk alleen de spanning over de accu’s en als die boven een bepaalde waarde komt gaat hij er vanuit de accu’s geladen zijn ongeacht of de accu’s nog goed zijn of niet.

Kijk daarom even hoelang de ups het volhoud als hij wel aan gaat en of dit ongeveer overeen komt met wat de fabrikant opgeeft bij de belasting die je er aan hebt hangen.
Pagina: 1