Toon posts:

[WinXP] Geen programma's verwijderen via configuratiescherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken op de site van microsoft en google, heb ik helaas nog geen oplossing gevonden voor het volgende probleem:

Als ik software wil verwijderen via 'software' in het config. scherm dan ontbreken de knoppen "wijzigen/verwijderen".

Er staat wel dat het programma vaak of soms gebruik wordt.

Via het startmenu kan ik wel progjes verwijderen door in het betreffende mapje te kiezen voor uninstall.

Heb het volgende al geprobeerd:
- De back-up van SpyBot terug gezet (ondertussen weer verwijderd)
- Met Norton de hele zooi gescanned

'k Draai Windows XP Prof.

Heeft iemand een idee??
(behalve dan: "...geen progjes meer verwijderen... ;) )

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je wel genoeg rechten om van deze optie gebruik te mogen maken? Niet elke user is gerechtigd om software te verwijderen via het configuratiescherm....

Titel aangepast, gaarne de volgende keer zelf het OS in de titel vermelden. Zie ook:

Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Als je WinXP draait moet je daarvoor toch ingelogd zijn als 'Administrator'. probeer het dan nog eens. Mocht dit niet lukken vertel dan ook even welk OS je draait ! 8)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn OS? staat er toch? 'k Draai WinXP prof. v2002 + SP1

Het vreemde is dat ik nieuwe progjes wel kan verwijderen.
Het enige dat ik mij kan bedenken is dat het gebeurt is nadat ik SP1+2 voor Office geïnstalleerd heb.

Heb al gekeken of je in diverse Tweak progjes misschien de rechten kunt veranderen, of zelfs de knoppen kunt verbergen.

Tot nu toe nog geen enkel resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
btw ik heb dezelfde problemen wanneer ik ingelogd ben als "administrator".

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 19:32 ]

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik weet niet meer precies welk bestand of registersleutels maar ergens staat in je PC dat als jij bijv. een prog wilt uninstallen via SOFTWARE hij zo'n bestand/registersleutel leest! Er staat dan bijv. c:\program files\tes\unwise.exe install.log !!!! dus als je dan die prog juist verwijderd dan voert hij dat opdracht uit! Wel een beetje vaag maarja!

EDIT:
Net effe prog geinstaleerd en mijn oude register en nieuwe vergelijkt! En het blijkt dat er in de register HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ActiveSpeed Software & Service KEYS zijn bijgekomen met versie van prog en dergelijke maar ook hoe je hem uninstalled! Dus ik zou zeggen kijk of er nog zulke keys bestaan van ouwe programma's en/of dat er rechten opzitten!!! Zoals alleen-lezen ofzo! Er staat dus bij mij dat ik het zo uninstal C:\WINDOWS\unvise32.exe C:\Program Files\ActiveSpeed\uninstal.log !

Ik hoop dat je wat ermee kunt!

Suc6

[ Voor 47% gewijzigd door serhat op 29-05-2003 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
TnX! daar staan idd de verschillende progs die ik nu nog kan verwijderen.
Dit zijn de programma's die ik als laatste heb geïnstalleerd.
er staan vier mapjes onder "uninstall".
Hierin staat dus de info van vier verschillende progjes.
Deze kan ik dus wel verwijderen/wijzigen in het config scherm.

Wat mij opgevallen is is dat er nu nog maar een handje vol software in het lijstje staat (in het config/software scherm).
Ik zou zweren dat het er vorige week meer waren :(

Ben op het moment om ook even virussen te scannen met Panda.
Misschien ziet Norton wel iets over het hoofd. :p

Heb ook al even gekeken wat er zoal opgestart wordt met WinXP.
Niks bijzonders, gewoon Norton en m'n Razer (muis) progje.

Ik hou jullie op de hoogte van dit mysterieuze verschijnsel :)

Verwijderd

Vaag, ik heb EXACT hetzelfde probleem, iemand wellicht nog een suggestie?

Edit: Wat krijgen we nu!? Ik kijk in het register (bij de genoemde registersleutel) en ik zie dat bijna alle subsleutels eruit geflikkerd zijn behalve van die van de programma's die ik nog wel kan verwijderen... Echt te maf dit.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 21:47 ]

Pagina: 1