Toon posts:

[Exchange Server] Centraal gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop stage in een bedrijf en we willen wat "centraler" met mail en dergelijke werken. We gebruiken outlook 2000 en exchange server 2000 We hebben openbare mappen voor elke klant ( stuk of 40 klanten ) Wat we graag willen is:
Als een klant mail naar ons stuurt moet hij automatisch verplaatst worden naar de openbare map van deze klant. Dit kun je doen dmv regels, maar de regels zijn alleen client side! Wat ook de bedoeling is, is dat we allemaal dezelfde inbox gaan gebruiken ik zelf zat te denken aan een algemeen email profiel.
Ik heb al veel gezocht naar exchange server side rules, maar ik vind er weinig over. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

b.v.d Reinier.

edit:
Of moet ik die regels letterlijk op de exchange server instellen en niet in outlook?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 11:54 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

mutsje

Certified Prutser

Op elke public folder een smtp mail address koppelen. Dit kun je doen door naar de properties van zo'n public folder te gaan en dan naar Exchange features. Vull hier SMTP address in en de klant kan rechtstreeks er naar toe mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad ook een oplossing, maar we hebben natuurlijk liever dat de klant mailt naar bijvoorbeeld support@onsbedrijf.nl, dan naar hunbedrijf@onsbedrijf.nl (aangezien dat waarschijnlijk het email adres zou worden van die map). Wat we eigenlijk willen is dat als de klant mailt naar bijvoorbeeld support@onsbedrijf.nl en het mailtje komt binnen bij de exchange server hij hem doorstuurt naar de openbare map van dat bedrijf, kan dit op server side?

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets anders: De optie exchange features staat er bij mij niet bij :/

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 13:38:
Nog iets anders: De optie exchange features staat er bij mij niet bij :/
Ik doe dit ook zo ff uit mijn hoofd hoor.... :+ don't shoot the messenger.

Je kunt op www.technet.com volgens mij vinden hoe je serverside rules aan maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt (tot zo ver ;) ) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op technet naar exchange server side rules, maar ik kan nergens waardevolle documentatie vinden omtrent de server side rules. Ik heb al vaker best goed gezocht en ook weinig gevonden :( .

Verwijderd

Topicstarter
http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b324568

Dit is ongeveer waa rik naar zocht, thanx
Pagina: 1