[ISA icm IIS]meerdere websites publiseren

Pagina: 1
Acties:

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:27
Ik heb in een schoolomgeving een server waarop ISA server draait samen met iis 5, nu is het de bedoeling dat er op deze server 3 webpagina's gehost gaan worden.

nu is ons probleem als volgt:

standaard zit IIS op poort 80, maar daar draait nu ISA server op.

Als ik een internet pagina opvraag kan dat door http://dit.is.een.ip:81 in te vullen, dat is beetje beroerd maar bedrijf wil nog geen dns server neerzetten.
Maar werkt dat ook als ik dus een 2de pagina op poort 82 en een 3de pagina op poort 83 zet?

Of zijn er handigere oplossingen?

Verwijderd

ja, maar het is inderdaad niet erg netjes.
Toch dat bedrijf maar eens aan z'n mouw trekken voor een paar A (of cname) recordjes naar je IP.
Je kan dan in IIS mbv host-header (effe klikken komt het vanzelf ergens tegen) verschillende sites op 1 ip laten draaien. En allemaal gewoon op poortje 80.

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:27
Of dus eventueel op poort 81?
want de proxy van ISA zit al op 80.

Ik ga dat maar eens voorstellen

Verwijderd

je draait iis op dezelfde server... dan mag je idd geen port 80 gebruiken. zet je webpagina's allemaal op port 81 (oid) en laat de websites alleen luisteren naar de intranet nic. gebruik vervolgens de webpusblishing van isa om verkeer op port 80 (extranet nic) door te sturen naar port 81 aan de binnenkant en idd hostheaders gebruiken om het verschil tussen de 3 websites te maken...

op deze manier is de website gewoon op port 80 te bereiken... (zie ook technet en isaserver.org)

Verwijderd

In een note(n)dop:
Metaedit 2.2 gebruiken
disablesocketpooling op true
Websites configureren op de interne NIC
Web publishing rules aanmaken voor poort 80 icm destination sets
host headers configureren die gelijk zijn aan je destination sets

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Aanvulling op II5_rulez : Overigens is het niet verstandig om IIS en ISA op één server te draaien. ISA heeft qua zwaarte van het proces toch eigenlijk al een aparte server nodig, maar qua veiligheid is het ook nog onverstandig.

Verwijderd

inderdaad mee eens, liever alleen isa draaien op een server.
de socket pooling idd ook uitvoeren als je toch iis op de server gaat draaien.
Pagina: 1