[XP]Problemen met het openen van de Rabo en hotmail site

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 09:05

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ik heb dus problemen met het openen van de site "betalen en sparen" van de rabobank en ik kan bijv. ook niet inloggen op mijn Hotmail account...

Nu heb ik dus uitgebreid de search engine van GoT gebruikt maar dat hielp niks, op de Microsoft knowlegdebase stond ook niets..

Dingen zoals het opnieuw instellen van beveiligings-instellingen van IE6 had ook geen uitkomst en Temp-internet files, cookies en history zijn allemaal leeg.

Het OS is Win XP met IE6 en is helemaal up to date.

Ik kan dus ook bepaalde HTTPS sites wel openen dus ik denk dat er ergens een bestandje is beschadigd..

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Als er een bestandje is beschadigd dan install je hem toch gewoon opnieuw?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Datum/tijd staat wel goed ingesteld op je PC? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Probeer anders eens een herstelpunt terug te zetten.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Heb je niet toevallig een of andere popup killer draaien?

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Nee, een herstel punt zou niet helpen aangezien die pc nog maar net opnieuw geinstalleerd is.

De datum en de tijd staan verder goed en popup killers staan er ook niet op... zucht :'(

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 17:54

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

geeft ie nog iets van een foutmelding, of gebeurt er gewoon niks als je op login klikt of wat?? iets meer info misschien wel handig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 14:17

koli-man

Bartender!!!!

Misschien een access rule verkeerd staan op je firewall?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:48

Reptile209

- gers -

Welke provider gebruik je?
Het zou te maken kunnen hebben met datum/tijd, met je MTU-packet size (kleiner maken in je register, maar heeft ook nadelen), je beveiligingsnivo in IE, het al dan niet hebben van SP1, firewall/router, check even of je browser cookies accepteert.

Zo scherp als een voetbal!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als er iets beschadigd is, kan je dit evt. herstellen door een dosbox te openen en het volgende uit te voeren :
code:
1
sfc /scannow

N.B. Je moet wel een windows XP cd bij de hand hebben.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Er zit geen firewall tussen, k zit direct op de kabel en de fout melding is gewoon dat de pagina niet kan worden weer gegeven.

Kan je dat van die MTU-packet size eens uitleggen? :)

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 14:17

koli-man

Bartender!!!!

Heb je proxy instellingen aangevinkt? Als je deze aangevinkt hebt moet je die eens uitvinken. Heb je deze toch nodig voor te kunnen internetten, moet je de proxy - client installeren.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Ik herken het probleem.
Ik heb precies hetzelfde.

De Rabobank site geeft een melding, verder werkt het wel.
De site van Hotmail geeft een melding dat alleen IE4 of hoger of Netscape 4 of hoger wordt ondersteund. Als ik verder ga werkt mijn mailbox wel, maar kan ik geen bijlagen toevoegen aan mijn mailtjes.

Ik heb Windows 2000 draaien met alle service packs en security updates. Verder heb ik ADSL en heb ik Norton Internet Security. De FireWall heb ik al een uitgezet, maar dit maakt niets uit.

Mijn machine is dual boot met Windows 2000 en Windows XP, onder XP heb ik ook IE6 draaien en daar werkt het allemaal wel.

Niet echt een probleem, maar toch vreemd.

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ja maar bij mij werkt die dus helemaal niet, als het alleen een fout was had ik het nog niet zo erg gevonden :)

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Die MTU is de maximale pakketgrootte die je NIC verzendt. Hij zou -samen met de andere PC- automagisch een werkend formaat moeten vinden. Ik heb ooit begrepen dat dat bij Hotmail en de Rabo niet altijd 100% gaat, dus zou je eens een kleinere kunnen instellen.

[eigen risico]
Kijk hier eens, onder het kopje "Optional Parameters Configurable Using Registry Editor" bij MTU. 't Is misschien even frutten, maar zoals gezegd: ik heb gehoord dat het (soms) helpt. Ik dacht dat je 'm van de standaard 0xFFFFFFFF lager dan 1460 zou moeten zetten voor het gewenste effect. Nadeel is dat je hele verbinding trager kan wordt naarmate je de MTU lager zet.
[/eigen risico :P]

edit:
Speciaal voor EVV ook de Win2k-link: klik!

edit:
2: Zie ook [rml][ XP] MTU. Probleem. Welke waarde is wel goed ???[/rml] voor een discussie hierover.

[ Voor 21% gewijzigd door Reptile209 op 27-05-2003 14:19 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

offtopic:
Grrr @ edit/quote :P

[ Voor 97% gewijzigd door Reptile209 op 27-05-2003 14:18 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 10:41

NBK

Weercam-Avatar

Ik heb daar ook problemen mee. Het zit waarschijnlijk in een van de windows updates omdat het probleem met een schone win2k_SP3 install niet voorkomt.
Waarschijnlijk stelt een update de beveiligings instellingen van internet explorer veel te hoog in waardoor bepaalde site's niet meer werken.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Software Algemeen - FAQ ? - kopje MSN messenger / Hotmail niet bereikbaar

Kan de oorzaak zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 14:40 ]

Verwijderd

Ik had dit probleem gisteren ook en heb dit opgelost door in Norton Internet Security 2004 de privacy beveiliging uit te schakelen.

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

Die rabobank , ben je recentelijk met je digipas overgestapt op internetbakieren ipv met de software.
ZO, ja. ALs je het scherm goed leest dat er verschijnt, heb je een probleem met je overeenkomst. Dit had mijn schoonpapa gisteren ook. Volgens mij moet je een nieuw contract tekenen ondanks dat je overal al bij kan.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Pagina: 1