Toon posts:

red alert 2 onder windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met Red Alert 2 onder windows 2000.
Ik heb het spel geinstalleerd alleen. DIt gaat zonder problemen.
Alleen wanneer ik het spel probeer te starten krijg ik even een
zwart scherm waarna ik weer terug kom in Windows.
Ik heb de 1.06 patch geinstalleerd maar dit werkt ook niet.

Ik heb een originele versie van het spel.

Iemand suggesties ??

P4 - 3060
Radeon 9800 --> catalyst 3.4 drivers
Win2k SP3 met alle updates

• suprcow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-01-2022
hoe heb je de patch geinstalleerd met zwart beeld dan...
dat gebeurt toch in het spel zelf dacht ik?

misschien iets met de resolutie van je monitor te maken?
probeer anders een keer andere drivers....voor je vid plank
en anders pas later het spel zelf de 1.06 laten installen ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
Die patch heb ik via de Red Alert Auto update geinstalleerd. Deze is te starten zonder het spel op te starten.
Het spel werkt met en zonder deze update niet.
Verder heb ik de laatste drivers ( catalyst 3.4 ) gebruikt en ook oudere ( catalyst 3.2 )

Verwijderd

Leon heb je toevallig een MSI moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
nope, ik heb een asus P4PE moederbord

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Heb je SP3 geinstalleerd met archieven waardoor je terug kunt naar je vorige versie? SP2 of SP1 of zo? SP3 schijnt een slechte SP te zijn, tenminste, dat hoor ik van veel mensen die w2k draaien. Zelf draai ik XP, dus ik weet niet precies of SP3 voor w2k goed is of slecht, ik ben al een tijdje van w2k overgestapt.

Profile

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Zelfde probleem hiero.

Red Alert 2 heeft altijd prima gedraaid op mijn vorige computer.
Dat was een A7V8X, AMD XP 1800+, Geforce4 Ti4600 en Windows XP.

Nu heb ik een P4C800 Del., P4 2.4C, Radeon 9800 Pro en Windows XP en het wil maar niet opstarten.

Mijn broer heeft bijna hetzelfde systeem (snellere proc en meer geheugen op vid kaart) en bij hem werkt het wel prima.

Wat kan het zijn???

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

MTops schreef op 01 July 2003 @ 22:40:
Zelfde probleem hiero.

Red Alert 2 heeft altijd prima gedraaid op mijn vorige computer.
Dat was een A7V8X, AMD XP 1800+, Geforce4 Ti4600 en Windows XP.

Nu heb ik een P4C800 Del., P4 2.4C, Radeon 9800 Pro en Windows XP en het wil maar niet opstarten.

Mijn broer heeft bijna hetzelfde systeem (snellere proc en meer geheugen op vid kaart) en bij hem werkt het wel prima.

Wat kan het zijn???
Windows Update geporbeerd? Windows XP heeft een bekend probleem met spellen, tenminste, op sommige systemen. De fix hiervoor staat op de Windows Update site. Probeer dat eens.

[edit]
Heb even de link voor je gezocht, hier is ie.

[ Voor 9% gewijzigd door Godjira op 02-07-2003 10:14 ]

Profile

• MTops

MTops

Just being me...

Geen critical updates, meer ik zal alle andere updates maar eens installeren...

Ik heb SP1 niet geinstalleerd want daar wordt mijn systeem onstabiel van. Maar dat heb ik nooit gehad en eerst draaide hij wel.

Verwijderd

ik heb zelf W2k Enterprise server en RA2 draait hier als een zonnetje (ook patched)

maar ik draai zelf W2k + SP4, probeer het zelf ook

http://www.microsoft.com/...vicepacks/sp4/default.asp dit zou de pagina ervoor moeten zijn

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:30 ]

Verwijderd

Heb je de 3d instellingen wel goed staan? Als het goed is moet je die voor RA2 apart instellen met een progje die erbij zit.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 01:04:
Heb je de 3d instellingen wel goed staan? Als het goed is moet je die voor RA2 apart instellen met een progje die erbij zit.
Doe je in het spel zelf.

Hier heeft het altijd gedraait op 2k en xp machines (met sp3 bij 2k). Een reinstall van windows misschien, of is dat teveel werk.

Grolsch Royce!

Verwijderd

een reinstall zou denk ik niet veel helpen. ik denk dat je gewoon de nieuwste driver van je radeon 9600 mot ophalen....

• MTops

MTops

Just being me...

Net windows opnieuw geinstalleerd. Werkt nog steeds niet...

Ik heb nu mijn Radeon 9800 Pro vervangen door een GeForce FX 5900 maar dat was het probleem dus niet... :(

I'm kinda out of options here...

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
MTops schreef op 08 July 2003 @ 13:27:
Net windows opnieuw geinstalleerd. Werkt nog steeds niet...

Ik heb nu mijn Radeon 9800 Pro vervangen door een GeForce FX 5900 maar dat was het probleem dus niet... :(

I'm kinda out of options here...
Geld teveel aan videokaarten :P, voor het geld van 1 zo'n kaart koop je een pc waar RA2 op doet ;)

Grolsch Royce!

• MTops

MTops

Just being me...

You're not helping...

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Kan het niet iets met hardware zijn oid, hier thuis heb ik 2 winxp machines en 3 win 2k machines, overal draait RA2 op. Configs staan in de sig.

Mtops, je hebt vast win98 nog wel, format (alweer ja), install 98 en dan windows xp. Misschien lukt het dan wel ;)

Grolsch Royce!

• MTops

MTops

Just being me...

Hardware compatability lijkt me sterk omdat mijn broer bijna dezelfde pc (snellere proc en meer geheugen op vid kaart) heeft en bij hem werkt het wel prima.

Windows 98? Ik heb altijd XP schoon geinstalleerd en toen deed ie het ook... Plus dat lijkt me geen goed idee omdat XP en 98 helemaal niet compatible met elkaar zijn.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
MTops schreef op 08 July 2003 @ 21:57:
Hardware compatability lijkt me sterk omdat mijn broer bijna dezelfde pc (snellere proc en meer geheugen op vid kaart) heeft en bij hem werkt het wel prima.

Windows 98? Ik heb altijd XP schoon geinstalleerd en toen deed ie het ook... Plus dat lijkt me geen goed idee omdat XP en 98 helemaal niet compatible met elkaar zijn.
Wel op verschillende partities hoor

Grolsch Royce!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SuperPaddo schreef op 08 juli 2003 @ 22:26:
[...]

Wel op verschillende partities hoor
Ook op dezelfde partities hoor. Geeft hier geen enkel probleem.
Draai nu weer 98 en 2000 in dual. Heb ook tijdje 98 en XP in dual gehad, maar XP beviel me niet echt geweldig.

• MTops

MTops

Just being me...

Oh, je bedoelt dual boot... Ja dat kan ook, maar toch een beetje omslachtig als het niet perse hoeft...

Het probleem is opgelost! Ik moest blijkbaar toch SP1 installeren... Blijkbaar is mijn hardware te nieuw voor RA2 ofzo... :P

• MTops

MTops

Just being me...

Nog even zitten denken en ik denk dat het probleem bij Hyper Threading ligt. De topicstarter heeft ook een HT proc. Blijkbaar kan RA2 niet overweg met een HT proc zonder de updates die in SP1 zitten.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Is het probleem nu opgelost dan? Anders zoek ik wel effe een link waar ik zoiets eerder heb gelezen

Maare effe off-topic: 1 vraagje... Waarom heb je 2 supergoede videokaarten (geld teveel dus :P) en ga je daarmee RA2 spelen??? Als je daarvoor nieuwe videokaart koopt... :P

Edit:
Heb je nu een Radeon 9800 Pro over? (intresse :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door the_RJ op 09-07-2003 10:15 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Heb je al geprobeerd in compatability mode te draaien?
zo niet moet je ff deze ddl registreren: slayerui.dll. Dat doe je zo: Start-->uitvoeren-->cmd en dan dit dit intikken: regsvr32.exe %Systemroot%\apppatch\slayerui.dll .

Maak daarna een snelkoppeling naar de executable maken. Ra2.exe dacht ik dus dat het was.

In de snelkoppeling kun je nu de compatabiliteit uitkiezen. Kies daar windows 98. Als 't goed is werkt het nu als je hem via de snelkoppeling opstart.
Pagina: 1