[CSS] background-image op Mac IE5

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het is weer maandag, we gaan weer aan de slag. Ik heb met m'n navigatiemenu zoals die nu is nog maar 1 (bekend) probleem. Overal werkt alles, behalve onder IE5 (gebruikte versie is 5.1) op de Mac.

De stylesheet wordt geladen: font, kleuren, padding etc. gaat allemaal goed. Het probleem begint bij de background-image. Hier schijnt ie simpelweg niet mee om te kunnen gaan.

Zoeken op Google levert mij een boel resultaten op, met mensen die op hetzelfde probleem stuiten. Helaas wordt er, bij de sites die ik er over bezocht heb, geen echt antwoord gegeven over hoe er omheen te werken is. Op GoT zelf krijg ik geen resultaten als ik zoek naar 'css background-image mac'...

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
.nav_niveau0-uitklap{
    color: #ffffff;
    background-color: #770000;
    font-family: arial, verdana, sans-serif;
    font-weight: bold;
    font-size: 100%;
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: right;
    background-image: url('ima/pijl_nav.gif');
    line-height: 130%;
    text-decoration: none;
    padding-top: 5px;
    padding-bottom: 5px;
}

Zo ziet een klein stukje css er uit wat ik gebruik. In een aantal posts lees ik dat background-attachment: fixed; zou kunnen helpen... helaas, in dit geval niet. Iemand bekend met dit probleem die er eventueel ook een oplossing voor heeft gevonden?

---
Aaah gevonden... het is heel wazig, maar als ik er het volgende van maakte werkte het ineens:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
.nav_niveau0-uitklap{
    color: #ffffff;
    background-color: #770000;
    font-family: arial, verdana, sans-serif;
    font-weight: bold;
    font-size: 100%;
    background-image: url("ima/pijl_nav.gif");
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: right;
    line-height: 130%;
    text-decoration: none;
    padding-top: 5px;
    padding-bottom: 5px;
}

Alleen maar dubbele " gebruikt ipv enkele ', en de background-image tag boven de background-repeat en background-position gezet. Dat is alles... dat Mac IE daar nou zo moeilijk over moet doen :?

[ Voor 27% gewijzigd door Kaastosti op 26-05-2003 11:43 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Het plaatje laadt gewoon helemaal niet?
Ik zou allereerst de naam van je class aanpassen. Officieel gezien (W3) is de underscore geen valid teken ibj het naamgeven van classes. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom de rest het wel doet. Probeer de URL eens zonder quotes (" en "), en zorg dat het pad klopt.

Edit: je hebt het al -> toch de quotes dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door David op 26-05-2003 11:44 . Reden: dus toch de quotes :) ]

Dato DUO synth voor twee

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah maar ik blijf 't wazig vinden dat " beter gevonden wordt dan '... en dan die volgorde nog aanpassen ook. Ik weet niet welke van de twee het uiteindelijk was, maar deze combi doet het iig wel :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

De quotes zijn in de notatie niet eens verplicht.. makkelijkste is dus gewoon om ze helemaal weg te laten ;)