Punten van m'n WorkUnit

Pagina: 1
Acties:

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Naar aanleiding van dit verhaaltje FaQ hebben we wat vraagjes over de punten waardering.
Processor*0.4 + Memory*0.25 + Storage*0.05 + Network*0.3
Dus dit betekend dat een afgeleverde workunit op een lowend systeem relatief meer punten op levert?

Je kunt op de site van grid.org een aantal settings in een profile maken. Ik kan de setting van m'n servertjes profile op 56k6 zetten welke nu op T1/LAN staat. Betekend dat dat ik dan meer punten krijg voor m'n afgeleverde WU? Same goes for storage?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 22:53

Theuno

Da Devil Crew

Daar lijkt het wel op.
Echter is het niet eerlijk om te cheaten... :?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 22:04

Floor-is

5.2

Ik vraag me dat ook af, op de een of andere manier scoort mijn Laptop namelijk relatief meer punten dan mijn workstation. Het enige verschil tussen de twee is de processor.

Als dat inhoud dat ik met minder Mhz-en relatief meer punten scoor zou het ook in moeten houden dat met minder geheugen, minder storage en een minder netwerk ik alleen maar beter scoor.

Maar dat is vreemd, want als je meer storage ter beschikking stelt, zou je toch meer punten verwachten...

Kortom: ik snap er geen fluit van :P

Bericht hierboven

Verwijderd

Floris schreef op 26 May 2003 @ 11:14:
Ik vraag me dat ook af, op de een of andere manier scoort mijn Laptop namelijk relatief meer punten dan mijn workstation. Het enige verschil tussen de twee is de processor.

Als dat inhoud dat ik met minder Mhz-en relatief meer punten scoor zou het ook in moeten houden dat met minder geheugen, minder storage en een minder netwerk ik alleen maar beter scoor.

Maar dat is vreemd, want als je meer storage ter beschikking stelt, zou je toch meer punten verwachten...

Kortom: ik snap er geen fluit van :P
Het kan inderdaad zijn dat je met minder Mhz meer punten krijgt.
Houd er natuurlijk wel rekening mee dat minder Mhz ook betekend dat de taak langer duurd.
Ik heb alle instellingen ooit al eens geprobeerd om te kijken of het verschil maakt, maar alleen de hardware maakt het verschil.

Tevens helpt het ook niets als je 56k5 invult i.p.v. T1 Lan, gezien UD naar de snelheid kijkt bij het versturen van zijn taken en het ophalen daarvan.
Om deze reden kan je totale waardering dan ook altijd een paar % schelen per keer.

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 11:59
Er zijn een aantal benchmarks;
-processorsnelheid
-hoeveelheid geheugen
-snelheid verbinding
-grootte hd-ruimte
Het enige wat je kunt doen in je profile is het optimaliseren van je gegevens, bv als ud staat op een hd-partitie van 10 gig, en in je profile staat max 5 gig, krijg je maar punten voor 5 gig.
Door in je profile 10 gig in te vullen, krijg je het max aantal punten. (hd-ruimte zet overigens weinig zoden aan de dijk qua punten)
Zoals Allied al zegt maakt het niets uit wat je invult voor je verbinding, aangezien hij de snelheid benchmarkt tijdens het versturen en daar punten voor geeft.

Maar het klopt wel dat je met een computer met een relatief langzame processor, maar op een snelle verbinding en met (erg) veel geheugen je toch behoorlijk veel punten kunt halen.

edit:

Kijk ook even of er geen processen op de achtergrond lopen die processorkracht verbruiken. Dit zorgt tijdens de proc-benchmark voor een lagere score uiteraard.
De procscore staat meestal gelijk aan het aantal mhz van de proc.
Ik heb bv hier thuis een aantal tualatins draaien 1400@1600 die allen een score van 160 geven op een schone computer waarbij de benchmark alle ruimte krijgt.
Een xp2000+ geeft een proc score van 167 hier.
Wat wel kan helpen (ervaring) is dat het defragmenteren van de computer goed is voor de score van ud (met name proc-score).

[ Voor 27% gewijzigd door brilsmurf op 26-05-2003 13:11 ]

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:35

Mist

Een gevaar op de weg

Nog ter aanvulling; een low-end systeem kan best meer punten per result halen dan een high-end systeem, maarja hij doet ook veel langer over een taak. Je kunt beter het aantal punten per uur cpu tijd vergelijken. Je zult zien dat het high-end systeem dan toch wel wat meer punten per dag haalt ;)

Of wat misschien überhaupt nog niet duidelijk was; Het aantal punten per result staat niet vast, bij de uiteindelijk puntentoekenning wordt ook nog gekeken naar hoe lang er eigenlijk over die taak is gedaan door het betreffende systeem.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• DukeBox
  • Laatst online: 17:51
Weet je wat een leuke manier om te cheaten is ? formatteer bijv. een zipdisk als 1024gb, mount daarin een fonder van je hdd, en run vanuit die folder de client...

• brilsmurf
DukeBox schreef op 26 May 2003 @ 17:59:
Weet je wat een leuke manier om te cheaten is ? formatteer bijv. een zipdisk als 1024gb, mount daarin een fonder van je hdd, en run vanuit die folder de client...
Heeft weinig nut, je krijgt maar punten tot max 10 gig

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 22:04

Floor-is

5.2

Ok, als ik het begrijp moet ik dus mijn systeem eigenlijk ff laten benchen als er niks draait, want dan krijg ik relatief meer punten? Wierd! Maarja mijn P4 2,53 doe maar 167 punten ofzo, beetje minder.

Bericht hierboven

• twixx
  • Niet online
Nog gekker, ik ben een 1/2 uur later op een P4 2,0 begonnen met bijna dezelfde specs en mijn WU is nog maar net af terwijl die van jouw vanmiddag al af was. M'n p2 450 staat al 42 uur te kraken en rammelen en is al op 73% :P

• brilsmurf
Floris schreef op 26 May 2003 @ 19:04:
Ok, als ik het begrijp moet ik dus mijn systeem eigenlijk ff laten benchen als er niks draait, want dan krijg ik relatief meer punten? Wierd! Maarja mijn P4 2,53 doe maar 167 punten ofzo, beetje minder.
Jawel, maar benchen doet hij automatisch als hij een wu verstuurt/ophaalt.

• brilsmurf
twixx schreef op 26 May 2003 @ 19:21:
Nog gekker, ik ben een 1/2 uur later op een P4 2,0 begonnen met bijna dezelfde specs en mijn WU is nog maar net af terwijl die van jouw vanmiddag al af was. M'n p2 450 staat al 42 uur te kraken en rammelen en is al op 73% :P
De wu's kunnen nogal verschillen in grootte.
Maar dat maakt verder niet uit; Als je bv 10 uur over een wu doet en je krijgt dan 200 punten, zul je als je 20 uur doet over een wu met diezelfde computer 400 punten krijgen.

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Ik vind het eigenlijk wel een beetje flauw dat je meer of minder punten krijgt naarmate je verbindingssnelheid hoger is. Ik bedoel, dat maakt toch geen bal uit voor die WU? Die is uitgerekend, en of hij nou in 1 sec of 10 sec wordt verstuurd, dat boeit dan toch niet?
Kijk, dat het aantal Mhz's gewicht in de schaal legt, das logisch, want dat beïnvloed de duur, en dus het aantal WU's op een dag...

Dus mijn vraag is, waarom maakt je internetverbinding (mede) uit hoeveel punten je krijgt?

• twixx
  • Niet online
Het enige wat ik kan bedenken is dat de stats server langer een connectie heeft openstaan met jouw machine. En hoe langer jouw process en dat van de buurman open staat hoe meer processen er tegelijk open staan op de statsdoos.

• brilsmurf
My schreef op 27 mei 2003 @ 10:46:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje flauw dat je meer of minder punten krijgt naarmate je verbindingssnelheid hoger is. Ik bedoel, dat maakt toch geen bal uit voor die WU? Die is uitgerekend, en of hij nou in 1 sec of 10 sec wordt verstuurd, dat boeit dan toch niet?
Kijk, dat het aantal Mhz's gewicht in de schaal legt, das logisch, want dat beïnvloed de duur, en dus het aantal WU's op een dag...

Dus mijn vraag is, waarom maakt je internetverbinding (mede) uit hoeveel punten je krijgt?
Dit heeft te maken met het BEDRIJF ud.
UD levert (leverde?) ook aan klanten een service om de bereikbaarheid van servers en websites te meten.
Dit houd in dat UD m.b.v. jouw ud client op afstand signalen naar de betreffende klant kon sturen om oa de bereikbaarheid te meten.
Dit was overigens uit te schakelen in de preferences.

Aangezien UD members met een snelle (upload) verbinding daarom meer waard vond dan bv inbellers, is dit meegenomen in het puntenwaarderingssysteem.

En de punten die je voor geheugen en hd krijgt zou te maken hebben met eventuele volgende services van UD aan zijn klanten.

UD is immers een commercieel bedrijf.
Pagina: 1