Toon posts:

Problemen met Gigabyte Radeon 9000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Komt het volgende probleem iemand bekend voor:
Ik heb een Gigabyte GV-9000 (Radeon 9000, niet de PRO versie dus). Op windows 98SE
Bevalt prima wat betreft performance/beeldkwaliteit, alleen heb ik ten eerste problemen met drivers installeren: de drivers van gigabyte zelf kan ik wel installeren, maar direct van ATI wil het niet lukken (ik krijg een foutmelding dat ik mijn VGA kaart moet instellen als de standaard VGA adapter, maar dat helpt niks).
Verder gaat er iet mis met mijn monitor (Daewoo 518B): 800x600 en 640x480 geen probleem. 1024x768 doet het OK, maar ik kan niet hoger dan 75 Hz refresh (monitor kan 85 Hz). Bij de windows beeldscherm instellingen kan ik gewoon 85 Hz kiezen, maar er gebeurt niks als ik dat doe via het Ati logo kan ik niets meer dan 75 Hz selecteren.
resoluties hoger dan 1024x768 worden automatisch een "virtuele desktop" of hoe het ook mag heten. de werkelijke resolutie blijft gewoon 1024x768, je ziet gewoon maar een klein stukje van de desktop op je monitor.
Ik heb al een andere monitor instelling in windows geprobeerd (een of andere 19 inch monitor), maar ook daar hetzelfde (alleen kon ik in beeldscherminstellingen van windows onder 1024x768 nu maximaal 120Hz selecteren)
Ook Rage3DTweak helpt niet (daar werd mijn systeem alleen ontzetten onstabiel van).
Gigabyte heeft tot nu toe nog geen antwoord gegeven.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Heb je de nieuwste Catalyst 3.4 van www.ati.com?

Zorg ook dat je eerst je oude driver verwijderd (via software)

Na een reboot install je de 3.4 driver en dan weer reboot.

succes :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05-2025
misschien zal een bios update van de kaart wel iets helpen.

vind niemand dat raar, ik zie zo vaak topics dat er iets mis is met de gigabyte kaart.
nu vraag ik me dus af zijn het wel goede kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de CT3.4 toch maar eens downloaden (zag er een beetje tegenop omdat ik de 3.2 niet eens geinstalleerd kreeg, maar wie weet werkt het nu wel)

Wat betreft de BIOS, is de bios die bij Gigabyte beschikbaar is de volgende:

Release date : 12-Sep-02
Release Version: F3
ECLK/MCLK is 250/200MHz
File name: R9K.F3

Ik heb nog nergens kunnen vinden wat mijn huidige versie is (geen info tijdens boot-up, zoals met mijn oude VGA kaartje, en ook binnen windows heb ik het nog niet kunnen vinden), maar aangezien ik mijn Radeon 9000 pas 1.5 maand heb ofzo mag ik er (hopelijk) vanuit gaan dat ik deze versie al heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de Catalyst 3.4 geinstalleerd, deze keer geen installatie problemen :). Problemen met refresh/resolutie (zie boven) zijn nog niet opgelost :(.

Ik zie overigens geen verschil in 3dmark2001 score, maar dat maakt mij verder niets uit.