TFT: Benq 557 wordt verkocht als 557S!

Pagina: 1
Acties:

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Let op!

Bij de Mediamarkt (in ieder geval in Groningen) worden Benq 557 schermen verkocht als zijnde 557s schermen! Dit is dus _niet_ het geval.

De 557 wordt sinds Februarie niet meer door Benq geleverd, verder verschillen de specificaties in zoverre dat de 557s op alle fronten beter is.

Pas dus op wanneer je zo een scherm wilt kopen!

EDIT:
Wat is er dus aan de hand; alles staat door elkaar. In feite verkopen ze de 557 niet. Tenminste er is geen info van in de winkel. Maar wat er is gebeurt is dat er 557 en 557s schermen door elkaar staan en allemaal de winkel uitgaan als zijnde 557s. De specificaties aangegeven op de bordjes zijn een samenvoegsel van beide. (In andere woorden, ze hebben een niet bestaan scherm gemaakt ;))

Ik ben terug gegaan en heb een 557s opgehaald voor 279 euro. Wat er met de 557 gewoon gaat gebeuren is niet duidelijk. (misschien andere prijs? of de prijs van de 557s wordt verranderd?)

Anyway, let er dus goed op dat wat je wil kopen ook op de doos vermeld staat. Scheelt een hoop werk ;)

Heb net contact gehad met Benq, die gingen actie onder nemen maar voor dat dat gebeurt is...

[ Voor 43% gewijzigd door kixor op 26-05-2003 13:46 ]

• Quitter3
  • Laatst online: 13-02 16:30
En wat zeiden ze bij mediamarkt toen je ze er op wees dat dit niet klopte?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Precies :) Ga naar Mediamarkt toe en vertel jouw verhaal daar, en luister wat ze te zeggen hebben. Dit topic hoort hier imo niet huis, opmerkingen over TFT's etc. horen hier thuis TFT/Gamen - the final episode part 4.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

ach ja, je kan er niets aan doen.
druk en zet fouten voorbehouden

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Bij mediamarkt zeiden ze niets, want ze wisten van niets. En toen ik doorvroeg naar hoe zoiets kon etc zeiden ze dat ik me maar bij het service centrum moest melden.

Druk en zetfouten voorbehouden idd... maar wat als een verkoper zegt dat het een scherm is met een responsetime van 16ms etc? Die zit dan _goed_ fout niet waar?

edit:
btw ik probeer dit zoveel mogelijk mensen te laten weten en nogmaals dit is GEEN drukfout, de verkopers VERTELLEN jou de specificaties van de 557s terwijl je dit scherm (de 557) mee krijgt

[ Voor 24% gewijzigd door kixor op 26-05-2003 11:00 ]

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Dond3r: wat heeft dit met gamen te maken dan? Dit lijkt mij een legitieme waarschuwing, zeer nuttig en daarom is het handig als veel mensen het tegenkomen. Toch?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Drukfouten ondervoorbehoud :)

Zag je dat in een folder van hun staan? Of staan er ook in de winkel die TFT's met die verkeerde specs?

[ Voor 66% gewijzigd door The_Greater op 26-05-2003 11:03 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Zucht nog 1 keer dan ;)

Er staan schermen opgesteld waaronder de 557. Hier staan bordjes bij met specificaties, de specificaties die bij de 557 staan horen bij de 557s. De 557s leveren ze echter niet.

Verder lijkt me het geen drukfout want ook de verkopers houden vol dat het scherm een responsetime etc van 16ms heeft. (Is dus 30ms...)

Verder leek het me nuttig dat zoveel mogelijk mensen dit zagen, het kan immers veel retour werk etc schelen. I rest my case.

Verwijderd

kixor schreef op 26 May 2003 @ 11:17:
Zucht nog 1 keer dan ;)

Er staan schermen opgesteld waaronder de 557. Hier staan bordjes bij met specificaties, de specificaties die bij de 557 staan horen bij de 557s. De 557s leveren ze echter niet.

Verder lijkt me het geen drukfout want ook de verkopers houden vol dat het scherm een responsetime etc van 16ms heeft. (Is dus 30ms...)

Verder leek het me nuttig dat zoveel mogelijk mensen dit zagen, het kan immers veel retour werk etc schelen. I rest my case.
Die winkels zitten achter een disclaimer die vermeld dat het altijd kan zijn dat ze verkeerde informatie geven.
je kunt hier imho niks tegen doen.

Het is natuurlijk slecht dat dit zo gebeurd maar tja zuivere vorm van he&laas

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 11:44 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Zakalwe schreef op 26 mei 2003 @ 10:56:
Dond3r: wat heeft dit met gamen te maken dan? Dit lijkt mij een legitieme waarschuwing, zeer nuttig en daarom is het handig als veel mensen het tegenkomen. Toch?
De topic naam klopt eigenlijk al heel lang niet meer, het is gewoon een centraal topic om te discussieren over TFT's.

edit:
Maar volgens LopeZ mag hij open blijven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 26-05-2003 14:44 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09
Die lui bij de mediamarkt zijn zon ongelogelijk dom :P (de meeste dan).
offtopic:
Ik wou mijn computer daar kopen (toendertijd 2.2 ghz)wisten ze niet eens of er een 512 kb cache in zat (northwood dus) of het oude model. Maar ze hadden wel 3Dmark2001 erop staan waar dus duidelijk bij stond 2.2 ghz @ 512 kb cache 8)7 8)7

Verwijderd

offtopic

dan had je zelf wel moeten weten dat de p4 op 2.2 niet in het oude willamette formaat is geproduceerd..

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Titelchange :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 11:43:
[...]

Die winkels zitten achter een disclaimer die vermeld dat het altijd kan zijn dat ze verkeerde informatie geven.
je kunt hier imho niks tegen doen.

Het is natuurlijk slecht dat dit zo gebeurd maar tja zuivere vorm van he&laas
Ehm...disclaimers zijn niet bindend hier in NL hoor, er bestaat ook nog zoiets als een wet die toch echt zwaarder weegt...maar goed...in de winkel staat de informatie dus verkeerd vermeld, de verkopers verkopen onzin en de klant krijgt een produkt met een ander typenummer dan waarom gevraagd is mee...MediaMarkt heeft in dit geval geen poot om op te staan dus.
Pagina: 1