Toon posts:

VPN (NT4) clients w2k-xp kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier een NT4 server, waar RRAS op draait. Deze moet er ondermeer voor zorgen dat clients via het i-net kunnen inloggen op het LAN via VPN.
Nu zijn de clients, w2k prof of xp prof. Het inloggen dat lukt maar gedeeltelijk.
Je komt binnen, maar niet echt verder. Geen loginscript helemaal niets gebeurd er.
Als je handmatig de kix draait via netlogon (als je die al kunt vinden) dan gaat het soms wel, soms niet goed. Nu zou ik graag willen weten of er iemand is die een NT4 VPN heeft draaien waar je dus met een w2k of xp wil op in kunt loggen. En waar het gewoon werkt ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57

Reptile209

- gers -

'k Heb wel eens zitten frutten met zo'n opzet. Inloggen lukt inderdaad zonder problemen, maar geen logon script voorbij zien komen (dat er uiteraard lokaal wel is...).
Bovendien kan ik de andere PC's alleen benaderen via IE, niet via network places, en dan alleen op IP. Maar dat kan ook een HOSTS- of WINS-probleem zijn.
Tot slot (misschien dat daar dan de clue zit) moet ik inloggen met VPN, en daarna ook nog bij de eerste share die ik benader. Maar ik had ook verder geen zin om er mee te prutsen. /kansloos :P

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Maar was dat ook met een NT4 waar je met een latere windows op wilde connecten?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 21:57:
Maar was dat ook met een NT4 waar je met een latere windows op wilde connecten?
Ja: met win2k Prof inloggen op NT4 Server (SP 6). Het werkte dus redelijk - maar niet helemaal perfect - in mijn situatie.

Verwijderd

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat er bij NT4 door Microsoft nog niet zo moeilijk werd gedaan met CAL's (Client Access Licenses). Wie kan daar meer over vertellen (specifiek over Windows NT4, dus)?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me een redelijk broodje aap. Licenses = Licenses. En die dingen zijn nog steeds verplicht.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 02:40:
Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat er bij NT4 door Microsoft nog niet zo moeilijk werd gedaan met CAL's (Client Access Licenses). Wie kan daar meer over vertellen (specifiek over Windows NT4, dus)?
NT4.0 Server heeft de Licence Manager waar je netjes mee kan regelen dat er niet te veel clients tegelijk inloggen. Dus je server blokkeert nieuwe connecties totdat er weer plaats is.
Het enige "niet-moeilijke" er aan (t.o.v. 2000 en hoger?), is dat ze op je goed fatsoen rekenen dat je in de LM opgeeft hoeveel licences je HEBT, niet hoeveel je er zou WILLEN :P.

Verwijderd

k, maar is er nog iemand die een antwoord weet op de oorspronkelijke vraag ;)

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Volgens mij moet het helpen als je de naam van de logonserver opneemt in je HOSTS-bestand. Dan kan hij daar gewoon je netlogon benaderen, en dan ben je er. Toch?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... die zal ik eens proberen.
Pagina: 1