Toon posts:

Ineens stoppen proggies ( WINme)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week doen ineens bepaalde programma's het na enkele seconden het niet meer. Dit zijn alleen soort programma's als Norton System Works, Regedit en Systeemwerkset programma's. Games en muziekprogramma's doen het gewoon allemaal nog wel. Ik kan geen Antivirus programma draaien want die kapt er ook ineens mee.

Ik heb al online gescand bij Trendmicro.com ( als dat de goede naam is ) maar die vond ook niks. Als het een virus is natuurlijk.

Ik draai WinME.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Scan voor de zekerheid ook even met housecall: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

En heb je al gekeken of er eventueel spyware op je pc staat? Download ad-aware en check je systeem op spyware.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

- Start>Uitvoeren>msconfig, hier staat een lijst met legale entries (ff doorklikken voor entries die met een letter > F beginnen :)). Alles wat er niet instaat, uitvinken. Desgevraagd niet meteen herstarten!
- In explorer aangeven dat je hidden en system files wilt zien, en dan (ook weer met een explorerwindow, niet via de startknop) kijken wat er in je Startup folder staat > onbekend spul tijdelijk elders plaatsen. Kan je een file of shortcut niet verplaatsen, dan is het bijna zeker een virus.
- Herstarten in safemode
- Antivirussoftware in safe mode installeren (na herstart weer safemode!) en een volledige systeemcheck uitvoeren.

Als je dan nog geen virus vindt weet ik het ook ff niet meer ;) Suc6.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 26 mei 2003 @ 09:32:
Scan voor de zekerheid ook even met housecall: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

En heb je al gekeken of er eventueel spyware op je pc staat? Download ad-aware en check je systeem op spyware.
Helpt helaas nie...En deze virusscanner bedoelde ik dat ik die had geprobeerd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik al dacht : MSconfig stopt er ook na enkele seconden mee!! Het vage is dat games enzo het wel doen! Alleen systeemproggies doen het nie...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En WinME er overheen zetten? Zo hou je alle gegevens en wordt het systeem weer gerestored...

p.s. als je later wilt toevoegen dan kun je dat, wanneer je de laatste bent die heeft gereageert, doen door gebruik te maken van de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif). Anders wek je de indruk dat je je topic omhoogschopt of techpost loopt te scoren, en dat is natuurlijk niet zo :)

* Han gokt nog steeds op een virus

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 26-05-2003 10:23 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik WinME eroverheen zet behou ik me huidige drivers dus?? En alles wat eerst niet werd geinstalleerd??

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 10:36:
Dus als ik WinME eroverheen zet behou ik me huidige drivers dus?? En alles wat eerst niet werd geinstalleerd??
Nee joh, als je WinME eroverheen zet wordt je huidige installatie verkl**t :) Dat is natuurlijk ook de bedoeling, want je huidige installatie werkt niet goed.

Je gegevens blijven bewaard, dus je werkstukjes en je mp3'tjes en wat dies meer zij.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
I'll give it a try...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als "try" het werkwoord is: maak backups :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:31

Outerspace

Admin General Chat
vraagje: Nog bepaalde software geinstalleerd???
vraagje2: Staan er nog bepaalde programma's in de taakbeheer die je niet kent. Zo ja, eraf halen

Je kan als je wilt gaan formateren ook alle belangrijke bestanden in je "Mijn Documenten" plaatsen, want je pc vraagt bij het formateren als hij alles/ of alles wat niet in "mijn Documenten" weg moet gaan formater.

offtopic:
Xceed, heb je mijn mailtje al ontvangen ;)

Wauw, een sig!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

OUTerspace schreef op 26 May 2003 @ 14:25:
Je kan als je wilt gaan formateren ook alle belangrijke bestanden in je "Mijn Documenten" plaatsen, want je pc vraagt bij het formateren als hij alles/ of alles wat niet in "mijn Documenten" weg moet gaan formater.
Volgens mij is dit niet waar, en wel gevaarlijk. Als je formatteert, ben je onder alle omstandigheden My Documents kwijt (tenzij je die naar een andere drive hebt getweaked), en daar worden géén vragen over gesteld.

Pagina: 1