Toon posts:

Outlook XP verstuurd niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze foutmelding krijg ik bij het versturen van e-mail:

Bij taak XXX; INFO - Bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x800CCC0B) opgetreden: Onbekende fout 0x800CCC0B
Bij taak XXX; INFO - Bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of Internet-provider (ISP).

Het vreemde is dat alleen 1 bepaalde computer er last van heeft, en dat Outlook Express op diezelfde computer er geen last van heeft. Het probleem zit em dus niet in het netwerk, internet aansluiting, maar intern in outlook. Heb outlook al gedeinstalleerd en een analyse en herstel uitgevoerd. Maar dat loste het probleem niet op. Het vreemde is dat soms de e-mail er wel door heen komen. Verder draait Norton op de achtergrond, maar die heb ik al eens uitgeschakeld en die vormde het probleem dus ook niet. Heeft iemand een oplossing voor dit vreemde probleem ??? misschien een corrupte PST file ?

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds gekker, het blijkt dat dit alleen gebeurd bij 1 bepaald e-mail adres, de anders versturen (meestal) de e-mail goed door. heb net office compleet gewist van de hardeschijf, en opnieuw geinstaleerd, het mocht niet baten....

Ook heb ik de diverse PST file losgekoppeld en met een schone PST file geprobeerd, hetzelfde resultaat, de e-mail komen niet weg....

Wie o wie ???

Verwijderd

http://www.modemhelp.net/oeerrors/oe.shtml
Error 0x800CCC0B

1. Try to retreive email about once every 5 minutes. Alternatively, call your ISP help desk and to make sure that the server hasn't crashed.

2. You may be logged in on another machine. Close all connections on all machines and wait 20 minutes to check again.

3. Some mailservers will not recognize an improper disconnection in some instances. Your account may be "Poplocked". You can either wait for the "poplock" to time out, or have someone shell into the mailserver and kill the mail task running on your account. This normally only happens with accounts that have UNIX shells.

4. If you are not logged in on another machine or poplocked, then someone may be using/downloading from your account, or something is wrong with your account.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30

Reptile209

- gers -

Fout 0x8004210B kan geloof ik met SP1 voor XP of OE (weet ik ff niet) worden opgelost.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

ik heb dat es gehad met een virusscanner. Probeer gewoon alles es uit te zetten van je virusscanner... Als je norton hebt, moet je in taskmanager ccapp.exe en cceventmngr uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het iets met een "poplock" te maken heeft, Outlook express doet het namelijk wel..... en altijd...
Het heeft dus echt iets met Outlook of windows te maken

Verwijderd

Topicstarter
oh ja..... als je de acountinstellingen test, dan doet ie het wel altijd.... erg vaag

Sta nu op het punt om maar de hele computer leeg te halen en een schone installatie te doen..... zit zo anders niks op

Verwijderd

succes...
Pagina: 1