Toon posts:

[S.M.A.R.T] Vreemde melding met programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag het programma Active Smart geinstalleerd.
Het ziet er allemaal wel netjes uit alleen bij het opstarten van het programma krijg ik deze mededeling:

-26 May 2003 19:35:05 :: ALERT
[WDC WD400BB-00DEA0] - SMART attribuut wijziging:
Attribuut : 07 - Seek Error Rate
Laatst gemeten waarde : 200
Nieuwe waarde : 100

Wat ik heb gedaan: De search gebruikt en dus links naar andere progseltjes gevonden zoals Diskhealth Speedfan etc.

Helaas deed speedfan het niet.
Ik heb dus intotaal iets van 3 progseltjes gebruikt en alle3 gaven ze veraneringen van van het seek error attribute aan.
DIt is alleen bij het opstarten van de PC. is het dan normaal dat sommige smart attributen afwijken?

Ik ben ook nog effe op de site van WD geweest, maar daar kon ik niets specifieks vinden over SMART waarden.

Het betreft een Western Digital HDD 40 Gb 7200 Rpm 2 mb cache

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 03:28 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:22

boesOne

meuh

Smartwaardes fluctueren weleens. Das niet erg zolang ze maar niet onder of boven de grenswaarde komen..

Seek errors zulllen met de positionering van de koppen te maken hebben. Misschien trilt je drive meer tijdens of na het opspinnen..

Of die waardes van jou erg zijn durf ik niet te zeggen.

Als het met de waardes echt mis gaat, gaat je bios wel alarmslaan [mits je die optiew aan hebt staan]

[ Voor 9% gewijzigd door boesOne op 26-05-2003 13:51 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik heb alles met smart wel in Mn bios aanstaan dus dat zit gelukkig wel goed :).

Wat ik zojuist gedaan heb:

Ik heb de waardes uitgelezen met de Western Digital Lifeguard tool en die geeft gelukkig geen seek errors aan :). Alle attributes hebben een mooi groen vinkje.

Alleen de seek error rate verandert telkens van 100 naar 200 en weer van 200 naar 100.... een vicieuze cirkel dus is het zeg maar :s.

The threshold (drempelwaarde) ligt op 51 daar is ie gelukkig nog niet onder gekomen.

Maar ik kom dr maar niet uit waarom die telkens van 100 naar 200 gaat en andersom :s. Zo'n groot verschil kan er toch niet zijn :s.

iemand enig idee?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb effe met data life guard van wd lopen meten.

deze 2 plaatjes zijn 1 minuut na elkaar genomen en het verschil tussen de waardes zijn best wel veel en wazig ? :s , iemand enig idee wat er aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: http://62.163.61.79/hddstatus1.jpg

1 minuut later....

Afbeeldingslocatie: http://62.163.61.79/hddstatus2.jpg

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Helaas kan ik je niet helpen.

Ter informatie voor andere users:
Dit programma wil niet samenwerken met een Promise Fasttrak100TX2.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit.... ik zit nu te wachten op een emailtje van WD terug...
Pagina: 1