Toon posts:

temp idle rond de 50 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hõla,

heb een tijdje geleden een nieuw systeem gekocht.

epox 8rda+
xp2700
2 x corsair 256 mb pc 3500
hercules 9700 pro
aquarius II wc
400W voeding
2 maanden oud.

draaide toen in een gare kast zonder kap eromheen (ben ik kwijt) op 38 graden idle en stressed op 44~46.
de laatste maand begon het nogal op te lopen tot eergister 58 graden !
heb ik gister een nieuwe kast gekocht, een xaser III en me temp is nu idle 50 graden :X

heb voor zover ik weet het koelblok goed op de cpu zitten... met een pasje een heel dun laagje op de core gedaan en de afdruk op het koelblok was goed. het koelblok zit goed tegen de cpu aan en er staat genoeg druk op.

iemand enig idee ? heb hem al 2 x uit elkaar gehad maar de temp. blijft hoog vind ik.

hij is overgeclocked geweest naar 2480 mhz... echte mhz normaal is 2167. dat liep toen stabiel alleen omdat mijn NB nog niet extra gekoeld was had ik het maar weer even normaal gezet.
toen was het stressed tegen de 58 graden.

als ik dat geintje nu weer uit haal (fsb 190 x mp 13) dan is ie stressed 65.4 graden,
ben ik niet zo blij mee.

heeft iemand enig idee... het enige rare wat ik zie is dat het lampje wat vroeger blauw brande in mijn water pompje uit is. maar dat was voor zover ik weet gewoon een versiering ofzo. verder pompt het na mijn idee nog goed door.

ik weet het niet meer iig. iemand enig idee ?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
Welke clip gebruik je voor je waterkoeling?
Die clip die op je socket vastzit?? NIET die gebruiken!!

Maar die je ook voor een pentium 4 gebruikt, die werkt een stuk beter.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik dus de 2e keer gebruikt. werkt ook niet lekker.. juist nadat ik die erop had gedaan begon hij na een weekje op te lopen. met die klip was hij goed in het begin.

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Misschien toch niet genoeg druk, heatsink vol met stof, fan lager rpm, voltage te hoog gezet, slechte airflow. Heb je dat al allemaal onderzocht?

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Kijk er nog eens goed naar zou ik zeggen, er zal wel wat niet lekker zitten na de ombouw.

Verwijderd

Ev3rQueST:

Heb je al eens wat gezocht? Want volgens mij heb je de topics even gemist:
- [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml]
- Thermaltake Aquarius II Cooling

Ghehe :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.