Toon posts:

problemen met EWX24/96 en Technics md speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 mailtjes naar de Terratec, 1 naar de panasonic helpdesk en eindeloos gezoek, maar de hulp in roepen van wat tweakers.

Ik ben dus de gelukkige eigenaar van een Terratec EWX24/96 en een mdspeler van Technics. Alleen 1 probleem:
Wanneer ik de digitale uitgang van mijn geluidskaart op de digitale ingang van mijn MDrecorder zet krijg ik een ?SCMS cannot copy? melding.

Wanneer ik een Technics SL-PD9 op de optische ingang aansluit werkt het wel. Ook het opnemen vanaf een andere mdspeler naar Technics gaat goed.

De uitgang van de geluidkaart werkt ook want met een andere (Sony) mdspeler lukt het opnemen wel.

Alleen de combinatie werkt niet. De mdspeler herkent dan een 2e generatie (als dat zo heet?) copy-bit terwijl die niet door de pc wordt verstuurd.
Zelfs als ik geen muziek speel krijg ik de melding al.

Waar kan dit aan liggen?
En belangrijker, is er wat aan te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een soort gelijk probleem heeft gehad? Of een idee heeft wat de oorzaak is?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit heeft voor zover ik weet te maken met het copyright van muziek.

Zoek eens op "?SCMS cannot copy?" Zo ook bij http://www.sony.com.ph/products/walkman/md/md2_faqs.html en anders http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=
Daar moet je je antwoord kunnen vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me wel duidelijk wanneer je die melding krijgt, maar ik krijg hem nu zodra ik hem aansluit op mijn PC zonder dat ik muziek afspeel. (copyright op stilte?) Terwijl mijn (oude)Sonydeck het wel gewoon doet. En als ik het opneem op de sony kan ik het wel door kopieren naar de Technics. Dan is er ineens geen copyright meer.

Verwijderd

Moet zeggen dat ik je probleem niet eerder gezien heb, maar heb je al iets geprobeerd met de channel status opties van de digital out in het control panel? (heb er zelf ook een)

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen heb ik al aan en uit gehad. Bij de Sony maakt het allemaal niet uit. Maar de Technics accepteerd het gewoon niet. (de Sony gebruiken is geen optie omdat van deze de lens versleten is). Bij Terratec en Panasonic konden ze me ook al niet echt verder helpen dan wat standaard antwoorden.

Wanneer ik opneem met de sony en de optische in direct doorstuur naar de optische in van de Technics krijg ik de "scms" melding. Echter als ik dan daarna de opname afspeel vanaf de sony kan ik weer wel opnemen met de Technics.

Bestaat er iets om die bit weg te filteren (ook al is hij er eigenlijk niet) :?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 20:05 . Reden: more info ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt dat ik de enige ben met dit probleem.

Verwijderd

Bestaat er iets om die bit weg te filteren (ook al is hij er eigenlijk niet)
De elektuur heeft ooit een schemaatje gepubliceerd voor een copybit-killer die dat SCMS-bit uit een digitaal signaal kan filteren.
Pagina: 1