LCD televisie of projectie tv ?

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 15:26
Hi all,

NIet echt iets met computers te maken maar er zitten hier vast genoeg gadgets lovers die mij hierover wat kunnen vertellen. Ik ben zo enooormmm gecharmeerd van die platte schermen die je zo als een schilderij aan je muur kan hangen. Nu zie je als een GEK overal van die 15" schermpjes (lijken wel gewone lcd monitoren) met tuner op de planken staan (van kruidvat tot bcc). Sja dat is wel betaalbaar maar natuurlijk peanuts als je deze vergelijkt met de tv's die er nu zijn qua grote.

Wat ik wel weet is dat de prijs van de lcd monitoren voor de pc op een gegeven moment erg zijn gedaalt en vroeg me eigenlijk af of dit ook staat te gebeuren voor de grotere lcd tv's? Een 55 cm tv doet nu iets van minimaal 1600 euro of zo. en 55 cm is toch wel de limiet voor in de huiskamer denk ik.

Ook was ik nieuwsgierig hoe een projectie tv werkt? Deze tv's hebben meestal een ENORME beeldbuis en kosten rond de 2500 euro. Wat moet ik me hierbij voorstellen dat er achter de TV een soort mini beamer zit?

Hoor ut graag!

Rene

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24

Shunt

Boe

xon schreef op 25 May 2003 @ 23:57:
Hi all,

NIet echt iets met computers te maken maar er zitten hier vast genoeg gadgets lovers die mij hierover wat kunnen vertellen. Ik ben zo enooormmm gecharmeerd van die platte schermen die je zo als een schilderij aan je muur kan hangen. Nu zie je als een GEK overal van die 15" schermpjes (lijken wel gewone lcd monitoren) met tuner op de planken staan (van kruidvat tot bcc). Sja dat is wel betaalbaar maar natuurlijk peanuts als je deze vergelijkt met de tv's die er nu zijn qua grote.

Wat ik wel weet is dat de prijs van de lcd monitoren voor de pc op een gegeven moment erg zijn gedaalt en vroeg me eigenlijk af of dit ook staat te gebeuren voor de grotere lcd tv's? Een 55 cm tv doet nu iets van minimaal 1600 euro of zo. en 55 cm is toch wel de limiet voor in de huiskamer denk ik.

Ook was ik nieuwsgierig hoe een projectie tv werkt? Deze tv's hebben meestal een ENORME beeldbuis en kosten rond de 2500 euro. Wat moet ik me hierbij voorstellen dat er achter de TV een soort mini beamer zit?

Hoor ut graag!

Rene
wat denk je van een net tv'tje en die mooi weg werken en die enkel gebruiken voor het zap werk en dan een beamer kopen voor het film stuff ? ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:54

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH > AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
die achtergrondprojectie TV's, waar jij het over hebt werken volgens mij idd met het principe dat er met een soort beamer het beeld geprojecteerd wordt. Echter is dit imo de lelijkste vorm van TV. Als je onder een hoek gaat staan van het beeld zie je het vaak niet goed EN het grootste nadeel is wel dat je een grote SPOT hebt; Een witte vlek in het midden. Koop gewoon een beamer. 1000 ansi lumen XVGA(1024*768) of als je wat wil beknibbelen hebben ze nog vast wel ergens een SVGA (800*600), ook prima voor DVD's en desktop projecteren (als ie op res 800*600 staat). Deze zijn niet zo duur meer. Koop wel een goed projectiescherm voor je beamer, je haalt zo meer uit je beamer.

[ Voor 4% gewijzigd door Sneak[3G] op 26-05-2003 09:06 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Ik heb een projectie tv (7 jaar oud van de overburen gekregen ze hebben een nieuwe gekocht :D ) en inderdaad als je er niet recht voor zit word het beeld donkerder maar het kijkt verder verschrikkelijk lekker die 106 cm. er zitten 3 kleurenprojectors (een voor elke rgb kleur) met een doorsnede van 10 cm die het beeld via een spiegel op een reflecterend scherm projecteerd (een echte tweaker sloopt hem open ;) ). de witte vlek in het midden is mij nog niet opgevallen. verder zit er s video op (ik wist niet dat ze dat 7 jaar geleden al hadden). Maar zelf zou ik er nooit een kopen dan toch liever een beamer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 11:38 ]