Toon posts:

[java] "rond" rondje tekenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is echt n00b maja ik ben al aan het zoeken geweest in alles wat ik voor handen heb en al wat gevraagd maar ik kom niet verder.

ik moet voor school (5 VWO) een progje maken ivm scheikunde. dus ook atomen weergeven enz. nu willen we een mooi rond <- ja een echt rond rondje laten teken met daarin een letter zoals C van koolstof. maar met welke functie doe je dat en waar staatie in ?? ik kan niets zinnigs vinden behalve g.drawOval (hele schele ovalen, niet mooi)

plzz help me :? 8)7

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ontzettende n00b vraag voor Java
doe me een plezier en maak voortaan gewoon een topictitel dat je probleem beschrijft ipv van tevoren al te excuseren dat je er geen verstand van hebt (en waarom?). Mensen weten nou eenmaal niet alles en dat hoef je er dus ook niet gelijk al van tevoren bij te vertellen.

Verder: wat doet drawOval () dan wat volgens jou niet klopt of goed is?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
public void paint(Graphics g) {
g.setColor(Color.WHITE);
g.fillOval(this.x-10,this.y-10,20,20);
g.setColor(this.selected?Color.RED:Color.BLACK);
g.drawOval(this.x-10,this.y-10,20,20);
g.drawString(this.getSymbol(),this.x-5,this.y+4);

hiermee tekend die het

en je krijgt een heel vaag " rondje " te zien, je kunt het geeneens een ovaal noemen, ziet er niet uit soort zeshoek

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Welke JDK gebruik je? drawOval zag er bij mij ook heel bagger uit met JDK 1.3 maar onder 1.4 is alles mooi rond.

[ Voor 4% gewijzigd door Dawai op 26-05-2003 00:26 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

als je wil tekenen in java zou je eens naar de genuts api moeten kijken, die werkt echt zalig goed. www.genuts.com
Pagina: 1