Toon posts:

Computer vast na installeren videokaart driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas geleden heb ik nieuwe hardware aangeschaft. Installatie ging goed, alleen bij het installeren van de driver voor de ATI Radeon 9700 ging het mis. 8)7

Telkens als ik in vga modus mijn driver wil installeren, krijg ik bij het starten van windows 200 server alleen maar een pijltje....als ik in veilige modus opstart en de drivers deinstalleer dan gaat alles goed (256 kleuren dan). Ik heb hem ook een keer bij het opstarten de drivers laten zoeken en werd alles goed geinstalleerd, maar bij het herstarten kreeg ik weer alleen een pijltje verder niks.

nieuwste drivers werkt ook niet... |:(

verdere specs:

CPU: AMD Athlon XP 2800
Moederplank: MSI K7N2G-L
geheugen : Kingston HyperX PC2700 256 mb
Club3d ATI Radeon 9700

Weet iemand wat dit is?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de drivers van je oude videokaart helemaal goed verwijderd?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
detonator destroyer downloaden(als je hiervoor een nvidia hebt gehad). Maar het is in princiepe het beste om windows opnieuw te installeren. En misschien werken de drivers niet goed met windows 2000 server(ik ga ervan uit dat je 2000 bedoeld ipv 200).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
@ pollewob: Dit is een nieuwe installatie win2000 server
@ kevinp : Dit is een nieuwe pc, Het is een NET geinstalleerde windows, 2000 of 2000 server maakt toch niet uit?? ik ken iemand die heeft .NET server draaien en geen probleem.

Maar waarom blijft hij dan alleen op het eerste scherm hangen met alleen een pijltje als ik herstart. Als ik in veilige modus opstart en dan bij het opstarten drivers laat zoeken en installeer, doet hij het perfect, alleen na herstart krijg ik hetzelfde gedoe.....Probeer vanavond met onboard kaart, kijken wat die doet...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 08:15 ]

Verwijderd

Heb je de bijhorende VGART driver geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
zit dat op de bijgeleverde cd? of is dat een apart iets?

Verwijderd

Die zouden bij je mainboard drivers moeten zitten, dit is de driver die je AGP slot aanstuurt.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Reinstall is nergens voor nodig. Je kan altijd nog vanuit de herstelconsole je C:\WINNT\system32\config\system vervangen door DC:\WINNT\repair\system

Als je dan reboot detect Windows al je hardware opnieuw en installeer je je kaart nog eens. Met voorkeur aan andere drivers. Installeer dan wel eerst VGART enzo :)

edit: typo.... D:\ is natuurlijk C:\ :P

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 28-05-2003 10:08 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Bij windows server of advanced server moet je niet via de wizzard (setup)installeren daardoor krijg je gegarandeerd problemen. Je moet hem ff handmatig via de device manager installeren. FF de installer uitpakken.

Dit probleem heb ik ook gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 10:11 ]

Verwijderd

Hier staan de drivers die je eerst moet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de drivers en tips, maar het ligt aan het geheugen...Kingston HyperX DDR333 werkt niet bij mij op een MSI k7n2G-L, dus heb ik gewoon geheugen gekocht en dat werkte perfect!!!!! >:)

Verwijderd

Dat weten we dan ook weer! ;o)
Pagina: 1