[XP Pro] Tsweb probleem..

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Ik heb een probleem met het connecten via het internet.

Ik heb hier een winXP comp met IIS geinstalleerd, heb aangegeven dat ik verbindingen van buitenaf toe sta, heb ook ingesteld welke accounts dit mogen (deze hebben een ww).

Heb de volgende poorten gemapt naar mijn comp toe (speedtouch home) 3389 en 80 (tcp), een poortscan laat zien dat poort 80 open staat.

Connecten vie het netwerk lukt wel, de website van IIS is dan ook bereikbaar maar van buiten krijg ik alleen maar tineouts lijkt het wel.. poort 80 staat dus gewoon open.

Wat ben ik vergeten?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> NT :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Als ik dit zo lees is de kans heel groot dat je ISP verkeer over poort 80 tegenhoud.
Draai je webserver eens over poort 8888 en kijk eens wat hij dan doet.
je moet dan even intoetsen "jouw url":8888.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• procyon
Nee, als ik het verkeer dat binnenkomt op poort 8888 doorrouteer naar poort 80 van mijn comp krijg ik weer een timeout. (eigenip:8888 in explorer)
Als ik nu gewoon mijn eigen (externe) ip invul in mijn explorer krijg ik de pagina te zien van het ADSL modem, misschien geeft dat problemen?

[ Voor 6% gewijzigd door procyon op 26-05-2003 11:06 ]

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik denk dat jij een modem en router in een hebt, de pagina die je ziet is waarschijnlijk de configuratie pagina van de modem/router. Als het inderdaad een router is, moet je hier even instellen dat hij de poort 80 die daarop binnenkomt doorzet naar poort 80 op de pc waarop de webserver draaid. Zie handleiding modem/router.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Heb je ook een port scan gedaan vanaf 'internet'? Is poort 80 dan nog steeds open?

• procyon
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 15:07:
Heb je ook een port scan gedaan vanaf 'internet'? Is poort 80 dan nog steeds open?
Die poortscan is gedaan vanaf de site https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 en ja hij staat open als ik hem routeer naar poort 80 op mijn comp
Zuig schreef op 26 May 2003 @ 14:57:
Ik denk dat jij een modem en router in een hebt, de pagina die je ziet is waarschijnlijk de configuratie pagina van de modem/router. Als het inderdaad een router is, moet je hier even instellen dat hij de poort 80 die daarop binnenkomt doorzet naar poort 80 op de pc waarop de webserver draaid. Zie handleiding modem/router.
Ik heb in mijn openingspost verteld dat ik een Speedtouch home heb, deze is getweaked anders had ik helemaal niets kunnen poortmappen..

• procyon
Waarom accepteerd mijn IIS server geen verbindingen van buitenaf? via het netwerk gaat het wel, is hier een instelling voor?
Pagina: 1